logo F1online.sk

Renault odstránil problém s chladičom, ktorý zapríčinil už dve vypadnutia

Esteban Ocon
© Twitter/Renault Sport
Milan Kubala
Milan Kubala16. 7. 2020

Úvodné podujatia tejto sezóny významným spôsobom ovplyvnili vypadnutia, v prípade Renaultu to bolo kvôli problémom technického charakteru. Nepríjemnosti spôsobil konkrétne chladič. V Renaulte dúfajú, že po úspešnej identifikácii nedostatku sa ďalšie vypadnutie nevyskytne.

Daniel Ricciardo odstúpil kvôli problémovému “zvaru na chladiči” na Veľkej cene Rakúska a podobne dopadol aj jeho kolega Esteban Ocon o týždeň neskôr. Marcin Budkowski, technický riaditeľ Renaultu, ozrejmil, že išlo o súčiastku, ktorú Renault dostáva od externého dodávateľa.

Na vec sa Estebana Ocona spýtal motorsport.com: “V motoršporte nikdy nemáte nulové riziko. Myslím si však, že už vieme, v čom bola chyba a aj sme ju vyriešili. Dúfam, že sa to už nebude opakovať. Je jasné, že jeden problém nechcete mať dvakrát, no teraz sa musíme čo najlepšie chopiť šancí, ktoré máme.”

“Povedali nám, že po tých dvoch poruchách, ktoré sme nechceli, to už vyzerá o čosi sľubnejšie, nadviazal na svojho kolegu Daniel Ricciardo. Ten sa už v priebehu týždňa vyslovil, že monopost R.S.20 sa ako celok v porovnaní s minuloročným autom vydaril.

Austrálčanovi sa pozdáva predovšetkým zadná časť auta: “Asi nemusím zachádzať príliš do detailov, ale v podstate je to o tom, ako skoro môžem šliapnuť na plyn. Teraz naň viem šliapnuť skôr.”

“Áno, auto F1 má veľa gripu a divákovi, ktorý to možno sleduje z domu, to pripadá, akoby sme vyšli zo zákruty a okamžite aplikovali plný plyn, ale je to dosť aj o pocite a aj to chvíľu trvá,” vysvetľuje Ricciardo. “Musíme mať grip. Ak nám trvalo pár sekúnd, kým sme sa dostali na plný plyn, tak teraz je ten čas kratší, keďže máme viac prítlaku a gripu.”

“Vylepšili sa výjazdy zo zákrut, to bola prvá vec, ktorú som pocítil už na testoch. Je to silná stránka nášho auta, čo je pre mňa najdôležitejšie,” dodal.