Ricciardo varuje pred Drive to Survive: Televízory explodujú
Ak by si niekto zapol posledné kolo pretekov v Abú Zabí a nepoznal by kontext, možno by si myslel, že Daniel Ricciardo priamo bojoval s Maxom Verstappenom a Lewisom Hamiltonom. Austrálčan prešiel cieľovú čiaru ako tretí v poradí, avšak strácal celé kolo, takže bol klasifikovaný dvanásty.
Viac než Ricciardovo umiestnenie však fanúšikov i prítomných novinárov na okruhu zaujímala majstrovská bitka. Pilot McLarenu vtipkoval, že na svete neexistuje televízor, ktorý by dokázal dostatočne vierohodne znázorniť všetky emócie a drámu z posledného kola, keď sa do toho pustia tvorcovia Netflixu.
„A to sme si mysleli, že sezóna nemôže byť viac dramatická,“ smial sa Daniel Ricciardo, ktorý fanúšikov varuje pred novou sériou Drive to Survive. „Ani neviem, či je to dobré, pretože televízory u ľudí doma jednoducho explodujú! Nemyslím si, že by dokázali uniesť takú drámu. Snažím sa len povedať, že to teda naozaj bolo niečo.“
Ťažko povedať, či sa Austrálčan zamyslel, čo by sa stalo, ak by po sezóne 2018 neodišiel z Red Bullu. Práve do Ricciarda po konci éry Sebastiana Vettela vkladal Red Bull majstrovské nádeje, no Daniel ani raz reálne o titul nebojoval. Teraz mohol len sledovať radosť svojho bývalého tímového kolegu z rokov 2016-2018.
„Na jednej strane chcem pogratulovať Maxovi a Red Bullu, tímu, ktorý veľmi dobre poznám. Teším sa aj za nich. Nemôžem to však povedať bez toho, aby som nevyjadril, že cítim s Lewisom. Mal preteky pod kontrolou, no občas sa to pri výjazde safety caru nezvrtne vo váš prospech. Nielenže to nehralo v jeho prospech, ale prišiel kvôli tomu o titul. Je to šialený záver sezóny,“ vyhlásil 32-ročný rodák z Perthu.
Daniel Ricciardo bol prvým z pilotov o kolo späť, ktorí nedostali možnosť predbehnúť lídra i safety car, a zaradiť sa späť na svoju pozíciu podľa poradia. Ocitol sa tak hneď za majstrovskými ašpirantmi a na ich súboj mal luxusný výhľad. Príliš sa však z toho netešil, pretože na novej mäkkej zmesi, ktorú v závere obul, nemohol atakovať bodované miesta.
„Bol som zmätený, pretože najprv prišla správa, že nám neumožnia predbiehať. V hlave som si povedal, že to znie OK, pretože Lewis mal výrazný náskok, a Max zase obul novšie pneumatiky. Pri svojom postupe by musel prejsť cez pár áut v prípade reštartu,“ hovoril Daniel Ricciardo o situácii v čase, keď riaditeľstvo pretekov oznámilo, že žiadni jazdci o kolo späť nebudú môcť predbiehať.
Zrazu sa však verdikt zmenil, čo vyvolalo kontroverzie. „Keď pár jazdcov začalo predbiehať, spýtal som sa svojho inžiniera Toma Stallarda, čo mám robiť, a či teda môžem ísť aj ja dopredu. Tom odpovedal, že nie, aby som zostal tam, kde som. V poslednom kole som mal sedadlá v prednom rade. Na nových mäkkých pneumatikách som ich mohol oboch skúsiť predbehnúť! Samozrejme, vtipkujem. Úprimne, som bez slov. Musím si ešte raz pozrieť, ako to celé vzniklo.“
Dvanáste miesto v cieli bolo akousi príznačnou bodkou za Ricciardovou sezónou, ktorá priniesla víťazstvo v Monze, no aj veľa nevydarených okamihov. „Aj v týchto pretekoch som to mal náročné kvôli pozícii na trati. Na čistom vzduchu by som mohol ukázať oveľa lepšiu rýchlosť. Toto sa však stane, keď sa zle kvalifikujete. V budúcej sezóne chcem určite zlepšiť svoje soboty, aby som mal ľahšie nedele.“