Alonso si s novými autami potyká ako prvý, myslí si Symonds | Magazín F1 - F1online.sk

Alonso si s novými autami potyká ako prvý, myslí si Symonds

Fernando Alonso
zdroj: Twitter/Fernando Alonso

Ročník 2022 Formuly 1 by mohol okrem nových technických pravidiel a nových áut priniesť aj zmenu v rozložení síl v štartovom poli. Veľké nádeje vkladá do sezóny 2022 Renault, ktorý má za cieľ sa výraznejšie posunúť k majstrovským titulom. Podľa Pata Symondsa sú tieto ambície oprávnené, keďže v kokpite budú mať jedného z najflexibilnejších pilotov na svete.

Fernando Alonso sa do Renaultu posadí už budúci rok, no pôjde len o akési prechodné obdobie. Prelom príde až o rok neskôr, a naň chce byť Alonso čo najlepšie pripravený. Schopnosti na to má a víziu tiež, konštatuje Pat Symonds, technický riaditeľ Formuly 1.

“Bol som ohromený, keď som videl, že už začal usmerňovať svoj tím a hovoriť im, aby zabudli na sezónu 2021 a pracovali na ročníku 2022,” uznanlivo podvihol obočie Pat Symonds v podcaste Beyond the Grid. “Myslím si, že sa vie veľmi dobre na situáciu prispôsobiť a z auta pre rok 2022 vyžmýka všetko.”

Kľúčové bude sa s novou technikou spoznať čo najrýchlejšie. Minimálne v úvode sezóny by tak mal Alonso excelovať. “Jednou z výborných Fernandových vlastností je tá, že sa dokáže veľmi rýchlo prispôsobiť na akúkoľvek situáciu, v akej sa ocitne.”

“Bude tento starý lišiak Fernando prvý, komu sa podarí z nového auta vyžmýkať všetok jeho potenciál? Ja si myslím, že odpoveď bude áno. Veľmi rýchlo rozlíši, čo je dôležité a čo nie, ako má pracovať s inžiniermi, aby z auta dostali maximum, v čom sa bude líšiť správanie osemnásťpalcových kolies v porovnaní s trinástkami — a v podobných veciach,” myslí si Symonds.

Symonds nehovorí len tak do vetra, o Alonsových schopnostiach sa presvedčil už počas doby, keď s ním spolupracoval ako šéf inžinierov v Renaulte. Nuž a rovnako sledoval Alonsove výkony v Le Mans.

“Dosť intenzívne som sa s ním bavil o aute z Le Mans, pretože som pracoval na monopostoch pre rok 2022 a ich schopnostiach sa navzájom predbiehať,” pokračoval rodák z Bedfordu. “Bolo fascinujúce počúvať o tom, čo sa pri jazde v aute LMP1 naučil. Hlavne po stránke rekuperácie energie. Zistil veci, ktorí ostatní jazdci nevedeli. Oni tam už jazdia dosť dlho, no on prišiel a povedal mi: ‘Ak spravím toto a tamto, ak tu uberiem a tu pribrzdím, nakoniec mi zostane viac energie, s ktorou môžem narábať.'”

“V takýchto veciach je veľmi dobrý. Myslím si preto, že nové autá mu budú vyhovovať — pre všetkých to bude taký reštart. Fernandovi to dosť pomôže,” dodal Symonds.

Možno vás zaujme

Komentáre