logo F1online.sk

Binotto: Piloti na to chceli tlačiť viac

Mattia Binotto a David Beckham
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 11. 2021

Ferrari už má tretie miesto v Pohári konštruktérov v podstate isté. Vďaka skvelému záveru sezóny zdoláva McLaren, čo je pre Scuderiu dôležitá psychická vzpruha. Napriek neveľkému tohtoročnému vývoju, zmrazeným pravidlám a rozpočtovému stropu sa Ferrari dokázalo po tragickej sezóne 2020 odraziť od dna.

Katarský výsledok síce nebol najlepší, no Ferrari aj tak dokázalo získať viac bodov ako McLaren. Náskok partičky z Maranella na tím z Wokingu narástol už na 39,5 bodu.

„Šampionát určite ešte nekončí,“ prehlásil po skončení Veľkej ceny Kataru Mattia Binotto. „Čakajú nás posledné dve veľké ceny a sústredíme na to, aby sme zo seba vydali to najlepšie.“

„Pri pohľade na minulý rok (šieste miesto v Pohári konštruktérov, pozn. red.) a počet bodov, sme podľa mňa za súčasných pravidiel, keď je väčšia časť monopostov zmrazená a vývoj ostatných obmedzený, vyťažili z auta maximum. V roku 2021 vstúpil do hry aj rozpočtový strop a našou prioritou je budúcoročný monopost, nie vývoj toho súčasného.“

„Celkovo si myslím, že tento tím urobil skvelý progres vzhľadom k tomu, čo bolo možné urobiť. Som za to rád, pretože tretie miesto je pekným výsledkom nášho úsilia,“ povedal Binotto.

Oceniť treba aj progres Ferrari v priebehu samotnej sezóny 2021. Napriek tomu, že monopost prešiel len drobnými aerodynamickými úpravami a dostal vylepšenú pohonnú jednotku (táto zmena sa v boji s McLarenom ukázala ako kľúčová), dokázali Carlos Sainz a Charles Leclerc ukázať solídny progres. Dvakrát na pole position, štyrikrát na pódiu a celkové tretie miesto nie je vzhľadom na okolnosti zlý výsledok.

Veľká cena Kataru však pre Ferrari určite nebola tým najlepším víkendom v sezóne. V tíme mali obavy z degradácie predných pneumatík, čo bola v tejto sezóne najväčšia slabina monopostu SF21. Aj s prispením šťasteny však dokázala Scuderia svoj náskok na McLaren ešte zvýšiť.

„Naši piloti sa snažili kontrolovať tempo a netlačiť na limit,“ vysvetlil Binotto. „Niečo také pre nich môže byť náročné, pretože veľmi chceli tlačiť čo najviac. My sme im však povedali, že si treba kontrolovať tempo, pretože sme si uvedomovali riziko opotrebovania pneumatík.“

„Myslím, že neriskovať, spolu s prispením trochy šťastia sa vyplatilo,“ dodal švajčiarsky rodák.