logo F1online.skF1online.sk

Sainz o súboji v štvrtej zákrute: Štrk by to vyriešil

Carlos Sainz
© Twitter/Scuderia Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 11. 2021

Brazílska štvrtá zákruta videla minulý víkend hromadu akcie. Nielen v 48. kole, kedy sa tu stretli Max Verstappen a Lewis Hamilton, ale aj v tom úvodnom, kedy tu bolo širokých hneď niekoľko pilotov, vrátane Valtteriho Bottasa či oboch jazdcov Ferrari. Podľa Carlosa Sainza je diskusia o asfaltových výbehových zónach stále o tom istom, pritom riešenie je jednoduché.

Nahradiť asfaltové výbehové zóny štrkovými znamená zredukovať počet kontroverzných momentov a nutnosť zásahu zo strany komisárov. Keby si piloti mohli vybrať, zvolili by štrk, no takýto trend asi tak skoro nenastúpi.

„Osobne si myslím, že tento problém by sa dal vyriešiť inštaláciou štrkovej zóny na výjazde zo štvrtej zákruty,“ prehlásil Sainz. „Myslím, že ste to videli aj v nedeľu na štarte pretekov. Hneď niekoľko áut – vrátane mňa – bolo v štvrtej zákrute širokých. Ak by tam bola štrková zóna, nikto z nás by tam nešiel.“

„Takto je to záležitosť pre komisárov, ale ak by tam bol štrk, nemuseli by nič riešiť. Nebol by to problém pre komisárov, pre Michaela Masiho, Lewisa, Maxa alebo nás,“ dodal Sainz.

Je to debata, ktorá je na stole už roky, no riešeniu sme stále na míle vzdialení. Často sa argumentuje tým, že štrkové zóny nie sú dobré pre motocyklové preteky. Na Interlagose sa však MotoGP nejazdí.

„Neustále žiadame o inštalovanie štrkových zón,“ prehlásil Sainz. „Veríme, že smerom do budúcna by sme opäť mohli vidieť štrkové zóny, najmä na trati ako je São Paulo, kde sa nejazdí MotoGP. Ak by tam boli, tak by sme si do štvrtej zákruty nikdy nedovolili brzdiť takto neskoro.“

Súvisiace články

Diskusia