logo F1online.sk

Emerson Fittipaldi: 23 pretekov je príliš veľa

Po štarte VC Holandska 2021
© Red Bull Content Pool
Slavomír Dzuričko
Slavomír Dzuričko1. 11. 2021

Kalendár pre budúci ročník 2022 bol už oficiálne oznámený a jeho súčasťou je až 23 podujatí. 74-ročný bývalý pilot, Emerson Fittipaldi, si však myslí, že tento počet je vysoký a odoberá Formulu 1 o akúsi exkluzivitu.

Dvojnásobný majster sveta Fromuly 1, Emerson Fittipaldi si myslí, že je „bláznivé“ rozšíriť kalendár na 23 pretekov. Liberty Media má však v budúcnosti plány na rozšírenie na ešte vyšší počet pretekov.

„Neviem, ako sa (jazdci) dokážu vyrovnať s 22 veľkými cenami,“ povedal Fittipaldi v rozhovore pre VegasInsider.com. „Je to príliš veľa, príliš veľa. 23 (pretekov) na budúci rok, to je šialené.“

Fittipaldi, šampión z rokov 1972 a 1974, ktorý pretekal v ére s 11 až 17 pretekmi za sezónu, vysvetlil, že dokonca aj drastické obmedzenie testovania aktuálneho kolotoča F1 je „veľmi náročné“ pre všetkých zúčastnených.

„Nielen pre jazdcov, ale aj pre mechanikov, pre celý tím,“ dodal Fittipaldi z pohľadu náročnosti aktuálnych podmienok. „Formula 1 je teraz veľmi ťažká kvôli odhodlaniu, ktoré musíte mať.

„Ak sa zamyslíte nad tým, koľko dní sú počas sezóny doma a koľko dní cestujú, je to veľa,“ pokračoval 74-ročný Brazílčan. „Za našich čias sme mali 14 alebo 15 veľkých cien, ale medzi pretekmi sme mali veľa testov. Teraz sa veľa netestuje, ale chodí sa na simulátor, a majú fyzický tréning.“

„Medzi jednotlivými veľkými cenami existujú záväzky, ktoré sa týkajú aj pretekov, takže je to dnes ťažké,“ zamyslel sa Emerson Fittipaldi.

Napriek tomu, že Fittipaldi kritizoval rozšírenie kalendára o ďalšie podujatia, súhlasí s novými americkými pretekmi, ktoré uvidíme už v priebehu mája 2022 v Miami.

„Veľká cena Miami je potvrdená na začiatok mája budúceho roka a v Amerike sa snažia urobiť tretiu veľkú cenu. Myslím si, že chcú dať o Formule 1 vedieť širokej americkej verejnosti,“ povedal Emerson Fittipaldi, ktorý dlhodobo býval v Miami.

„Myslím si, že vďaka dosahom sociálnych médií a prístupu zo strany Netflixu získavame v Amerike mladú generáciu fanúšikov, ktorí spočiatku neboli naklonení Formule 1,“ uzatvára Fittipaldi. „Teraz chcú sledovať Formulu 1 aj tínedžeri alebo ešte mladší. A myslím si, že to je budúcnosť Formuly 1, mať v Amerike veľké a stále rastúce čísla.“

Súvisiace články