logo F1online.skF1online.sk

Marko: Max mal mať o 50 bodov viac

Max Verstappen a Helmut Marko
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala30. 10. 2021

V Red Bulle môžu pri pohľade na priebežné poradie šampionátu cítiť aj istú krivdu. V Pohári jazdcov vedú pred Lewisom Hamiltonom len o dvanásť bodov, hoci ich mohlo byť podľa Helmuta Marka aj oveľa viac. Vypočítal, že keby Verstappen nemal toľko smoly, dnes mohol mať viac ako 62-bodový náskok.

Max Verstappen prišiel o cenné body v Azerbajdžane, kde ho pneumatika pripravila o 25 bodov, vo Veľkej Británii, kde by zrejme získal aspoň druhú priečku, nuž a v neposlednom rade v Maďarsku. Na Hungaroringu s poškodeným autom dokrivkal ku dvom bodom.

Po letnej prestávke preto musel sťahovať dvanásťbodový náskok súpera, čo sa mu napokon aj podarilo a dnes je dokonca na čele. “Tri preteky dozadu sme mali naozaj obavy, že budeme výrazne zaostávať,” priznal Helmut Marko v interview pre motorsport.com. “Dôležité však je, že sme v tých pretekoch získali viac bodov ako Hamilton. Najmä kvôli Hamiltonovým pretekom v Turecku, kde skončil len piaty, a Max skončil v Soči druhý. Určite aj vďaka šťastiu, vďaka dažďu.”

Potom, čo športový poradca Red Bullu zosumarizoval výsledky v pretekoch, v ktorých dostali Hamilton a Verstappen tresty za výmeny motorových komponentov, obrátil pozornosť inam. “Ešte pozoruhodnejšie je niečo iné.”

“Nevinne sme prehrali v Baku, v Silverstone a v Maďarsku. Ak si to pozorne zrátate, v tých troch pretekoch sme prišli o viac ako 50 bodov,” vypočítal Marko. “Výsledkom je to, že momentálne sme vpredu len o dvanásť bodov. Prekonali sme všetky tie prekážky a dokázali sme držať krok so silnejúcim Mercedesom.”

Pred nami je ešte päť veľkých cien, z ktorých musí Verstappen vyhrať aspoň dve. Aspoň také sú interné prepočty Red Bullu. “Myslím si, že musíme vyhrať ešte aspoň dva preteky, aby sme boli ako-tak v bezpečí, alebo povedzme, že aby sme do posledných pretekov vstupovali sebavedomo.”

“Okruhy vo veľkej nadmorskej výške v Brazílii a Mexiku by nám mali výrazne viac vyhovovať. Avšak v tejto sezóne sa toho stalo už tak veľa… Takzvané trate Mercedesu nakoniec neboli okruhmi Mercedesu, a to isté platilo pre trate Red Bullu,” uvedomuje si neistotu, ktorá sa spája s týmto ročníkom, Marko.

Platí totiž, že akýkoľvek faktor môže ovplyvniť rozloženie síl na čele štartového poľa. “Je to také vyrovnané, že extrémne dôležitá je aj forma, akú máte v ten deň, asfalt a dokonca aj teploty.”

“Vyzerá to tak, že Mercedes dokáže svoje auto nastaviť oveľa rýchlejšie. To naše je komplexnejšie a v priemere nám to zaberie viac času, ale aj tak z auta dokážu dostať maximum len dvaja piloti. V Mercedese to je Hamilton a u nás Max.”

“Pérez je vďakabohu na vzostupnej krivke, ale aj Bottas. V Turecku mal senzačné preteky, v Austine bol tiež nadpriemerný. Napokon však platí, že títo dvaja výnimoční jazdci udržujú duel nažive bez ohľadu na to, či je rýchlejšie auto Mercedesu alebo Red Bullu. Pilot je rozdielový prvok,” zdôraznil. “A títo piloti sú takí silní, že Verstappen dokáže poraziť rýchlejší Mercedes na tvrdých pneumatikách.”

Aké sú teda šance, že Verstappen získa titul? “Ak vyhráme nasledujúce dva preteky, tak je to 60:40 v Maxov prospech.”

Súvisiace články

Diskusia