Tajomný systém Mercedesu: Novinka, ktorá novinkou vôbec nie je
V 46. epizóde F1online podcastu sme pre vás pripravili analýzu systému, respektíve triku, ktorým Mercedes zabezpečí rýchle „sadnutie“ zadnej časti svojho monopostu v záujme získania vyššej maximálky na rovinkách. O atraktívnej vecičke sme zistili veľa informácií a tradične sme aj trochu zašpekulovali.
Venovali sme sa aj týmto témam:
prečo Red Bull upozornil na túto vec práve teraz, keďže nejde o žiadnu novinku?
prečo mohol Mercedes systém využívať až po pretekoch Silverstone? zadná časť monopostu Mercedes je zmrazená od začiatku minulého roku
vysvetlenie výhod systému a vyvolanie efektu zvaného „stall“
akým spôsobom funguje samotná mechanika systému?
ako sa systém na konci rovinky deaktivuje?
prečo je takýto systém legálny?
aj pre Ferrari je tento systém „celkom normálny setup tool“
koľko áut v štartovom poli využíva niečo podobné?
prečo Red Bull nemôže nasadiť takýto systém?
nemôže auto po výraznej strate prítlaku vzlietnuť?
koľko percent prítlaku monopostu generuje podlaha spolu s difúzorom?
ako v závislosti od nárastu rýchlosti auta rastie odpor a prítlak?
prečo vie Mercedes vďaka tomuto systému nasadzovať „dvere od stodoly“?
prečo Silverstone, Austin či Suzuka pre nasadenie takéhoto systému nie sú vhodné?
na ktorom zo zvyšných okruhov by mal Mercedes zo systému najviac ťažiť?
PS: partnerom tejto epizódy F1online podcastu je eshop s formulovými suvenírmi Formula Store. Ďakujeme aj nášmu ďalšiemu partnerovi, ktorým je eshop s autodoplnkami 12volt.sk.