logo F1online.sk

Tajomný systém Mercedesu: Novinka, ktorá novinkou vôbec nie je

podcast
© F1online podcast
Ladislav Király
Ladislav Király30. 10. 2021

V 46. epizóde F1online podcastu sme pre vás pripravili analýzu systému, respektíve triku, ktorým Mercedes zabezpečí rýchle „sadnutie“ zadnej časti svojho monopostu v záujme získania vyššej maximálky na rovinkách. O atraktívnej vecičke sme zistili veľa informácií a tradične sme aj trochu zašpekulovali.

Venovali sme sa aj týmto témam:

✅ prečo Red Bull upozornil na túto vec práve teraz, keďže nejde o žiadnu novinku?
✅ prečo mohol Mercedes systém využívať až po pretekoch Silverstone?✅ zadná časť monopostu Mercedes je zmrazená od začiatku minulého roku
✅ vysvetlenie výhod systému a vyvolanie efektu zvaného „stall“
✅ akým spôsobom funguje samotná mechanika systému?
✅ ako sa systém na konci rovinky deaktivuje?
✅ prečo je takýto systém legálny?
✅ aj pre Ferrari je tento systém „celkom normálny setup tool“
✅ koľko áut v štartovom poli využíva niečo podobné?
✅ prečo Red Bull nemôže nasadiť takýto systém?
✅ nemôže auto po výraznej strate prítlaku vzlietnuť?
✅ koľko percent prítlaku monopostu generuje podlaha spolu s difúzorom?
✅ ako v závislosti od nárastu rýchlosti auta rastie odpor a prítlak?
✅ prečo vie Mercedes vďaka tomuto systému nasadzovať „dvere od stodoly“?
✅ prečo Silverstone, Austin či Suzuka pre nasadenie takéhoto systému nie sú vhodné?
✅ na ktorom zo zvyšných okruhov by mal Mercedes zo systému najviac ťažiť?

PS: partnerom tejto epizódy F1online podcastu je eshop s formulovými suvenírmi Formula Store. Ďakujeme aj nášmu ďalšiemu partnerovi, ktorým je eshop s autodoplnkami 12volt.sk.

Súvisiace články