logo F1online.sk

Marko: Uvažovali sme aj o ďalšej zastávke

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala25. 10. 2021

Prakticky všetky predpretekové predpovede avizovali dvojzastávkové stratégie a s výnimkou Nikitu Mazepina, ktorý mal problémy s opierkou hlavy, na ne aj všetci stavili. Uprostred taktickej prestrelky s Mercedesom sa však s myšlienkou zastaviť tretíkrát poihrával i Red Bull, prezradil Helmut Marko.

Problémom bolo to, že Max Verstappen v druhom stinte zastavil už po devätnástich kolách. Vtedy sa Red Bull snažil len ubrániť pred undercutom Lewisa Hamiltona, no keď sa pozrel na Verstappenove ojazdené pneumatiky, zistil, že na nich už nie je prakticky žiadna guma.

Rýchly prepočet hovoril, že Holanďan bude musieť v treťom stinte zvládnuť až 27 kôl, a ešte sa ubrániť pred Lewisom Hamiltonom na čerstvejších pneumatikách. “Vedeli sme, že to bude tesné a uvažovali sme aj o troch zastávkach,” prezradil pre ORF Helmut Marko.

Nakoniec sa rozhodli ponechať si pozíciu na trati a zariskovať. Verstappen musel všetko podriadiť tomu, aby mal v závere dostatok gumy aj výkonu. “Mercedes povedal Hamiltonovi, kedy bude musieť predbiehať, ale asi si počas stíhacej jazdy dostatočne nepošetril pneumatiky, aby na nás zaútočil. A či sme mali dostatok paliva a šťavy v batériách? Max mal všetko celý čas pod palcom.”

Sergio Pérez v cieli stratil viac ako štyridsať sekúnd, čo niektorí označili za slabý výkon. Športový poradca Red Bullu ho však pochválil. “Checo bol dosť rýchly. Bol dostatočne blízko čela na to, aby sme Hamiltona prinútili zastaviť a vybrať sa smerom, ktorý najviac vyhovoval nám. Z tohto pohľadu to bolo dobré. Zlepšuje sa a zlepšuje…” povedal ešte predtým, ako Pérez priblížil, čím si musel počas pretekov prejsť. Celú nedeľu mu bolo nevoľno a bez prísunu tekutín sa všetko len zhoršilo.

V Red Bulle sa v nedeľu večer muselo oslavovať, veď Max Verstappen si upevnil náskok v šampionáte, červení býci zmazali časť straty v konštruktéroch, a to všetko na okruhoch, na ktoré sa až tak netešili.

Marko sa môže usmievať od ucha k uchu. “Posledné tri preteky boli v skutočnosti na tratiach Mercedesu. Avšak namiesto toho, aby sme do Mexika prichádzali s deficitom, doň priletíme s dvanásťbodovým náskokom. Mexiko a Brazília by nám mali vďaka nadmorskej výške vyhovovať ešte viac.”

“Ako som povedal, potrebujeme vyhrať desať pretekov, ak chceme získať titul. Takže nám chýbajú ešte dve víťazstvá. A potom na Blízkom východe si azda budeme môcť dovoliť aj trochu zaostať, pretože ide o trate s tými šialenými rovinkami, na ktorých Mercedes určite využije svoju výhodu,” podotkol 78-ročný rodák z Grazu.