Kvalifikačný ťahák Niké: Na čele je to vyrovnanejšie, než sa spočiatku zdalo
Hoci sa toho v piatok veľa povedalo o rýchlosti Mercedesu na rovinkách i v zákrutách, piatkové tréningy neboli v jasnej réžii strieborných šípov. Je pravda, že Red Bull sa v piatok rozbiehal pomalšie ako Mercedes, no nakoniec rýchlosť oboch tímov skonvergovala na približne rovnaké hodnoty. Čaká nás tesná kvalifikácia.
V prvom tréningu to pre Red Bull vyzeralo beznádejne, keď Mercedesy nadelili Maxovi Verstappenovi priepastných deväť desatín sekundy. V druhom tréningu sa však oteplilo a Mercedes spravil na aute pár zmien, čoho výsledkom nebolo želané zrýchlenie. Oficiálny najlepší čas Lewisa Hamiltona z popoludnia bol ďaleko za Bottasovým výkonom z prvej časti piatkového programu, nuž a ani vyškrtnuté kolo 1:34,842 nenaznačovalo, že Mercedes bude kraľovať.
Ukázalo sa totiž, že aj zmazané Hamiltonovo kolo bolo len o jednu desatinku lepšie ako to Pérezovo. K tomu máme dve možné odpovede. Buď Red Bull v prvom tréningu šetril pohonnú jednotku, alebo sa do toho Pérez konečne dostal a Max Verstappen sa tento víkend bude môcť spoľahnúť na jeho pomoc.
Treba však poznamenať, že Verstappen nedostal priestor na to, aby prekonal Pérezov čas. Kvôli premávke mu nevyšiel vstup do ani jedného z rýchlych kôl na mäkkej zmesi. Vylepšil by na softoch piatkové maximum? To je dobrá otázka, keďže Verstappenovi sa v piatok ťažko hľadal grip.
Takéto problémy mali viacerí piloti. Valtteri Bottas s Lewisom Hamiltonom sa zhodli na tom, že povrch v Austine skrátka neponúka taký grip ako pred dvoma rokmi. Je starý, drsný, hrboľatý, prehrievajú sa na ňom pneumatiky a k tomu všetkému sa pridáva vietor. “Na tejto trati je tak málo gripu, že cieľom je trápiť sa menej ako ostatní,” vyhlásil Daniel Ricciardo.
Red Bull sa ráno naozaj trápil a obaja piloti sa sťažovali na to, že auto dobre nedrží na trati. “Naše auto sa nastavuje ťažko. Ráno sme nemali žiaden grip, najmä nie v pomalých zákrutách. Potom sme zmenili nastavenia a zafungovalo to,” prezradil Helmut Marko, ktorému dávajú za pravdu aj dáta; medzi Mercedesom a Red Bullom to dnes bude tesné.
Otázka je, koľko toho dokážu tímy nájsť počas noci a v treťom tréningu. Viac priestoru na zlepšenie by mohol mať Mercedes, keďže popoludnie mu absolútne nevyšlo. “Možno sme nastavenia neprispôsobili teplejším podmienkam tak dobre ako ostatní,” hovorí Andrew Shovlin.
Okrem súboja medzi Mercedesom a Red Bullom sa dnes oplatí sledovať bitku o konštruktérsku tretiu priečku. V tomto smere môže mať na tvári úsmev celý McLaren, ktorý by podľa piatkovej rýchlosti mohol dokonca prehovoriť do boja o prvý, alebo aspoň druhý rad. Ukazuje sa totižto v podobnej forme ako v Rakúsku, Imole či Soči.
Kým McLaren v druhom tréningu získal druhé a piate miesto, chlapci z Ferrari skončili len na siedmej a deviatej pozícii. Aj Andreas Seidl v piatok spozoroval, že jeho tím má miernu výhodu nad Ferrari, no nevedel povedať kde.
“Daniel bol veľmi silný v prvom sektore, Lando zas vo zvyšku kola,” porovnáva svojich pilotov Seidl. A za pravdu mu dáva prehľad najlepších časov v jednotlivých sektoroch. Ricciardo bol v tom prvom pomalší len od Verstappena, Norris zas v ostatných dvoch sektoroch obsadil štvrté a tretie miesto.
V prvých dvoch sektoroch sa do prvej šestky vošiel aj Carlos Sainz, no Scuderia v piatok skúšala dva rôzne prístupy. V prvom tréningu auto nastavila tak, aby bolo dobré v pomalých zákrutách, popoludní sa zas koncentrovala na rýchle. “Teraz musíme nájsť kompromis,” hlásia z Maranella. Ferrari zároveň uznalo, že v Austine nie je také rýchle ako pred dvoma týždňami v Turecku.
Zo stredu poľa pôsobí najlepším dojmom Aston Martin. Lance Stroll v druhom tréningu skončil šiesty ďaleko pred AlphaTauri a Alpinom, ktorý istotne nemôže hovoriť o ideálnom piatku. V prvom tréningu Fernando Alonso 40 minút sledoval svojich mechanikov, ako po poruche chladiaceho systému dávajú dokopy jeho monopost, nuž a v druhom tréningu stratil kontrolu v devätnástej zákrute a trafil bariéru.
V AlphaTauri bol najrýchlejší Pierre Gasly, no od spokojnosti mal ďaleko. Francúz sa sťažoval na obrovskú pretáčavosť, pod ktorú sa podpísalo prehrievanie zadných pneumatík.
Máš svojho favorita na pole position?
Na www.nike.sk ťa čaká bohatá ponuka kurzov. Vieš si z nich vybrať? Tak sa zaregistruj na www.nike.sk, teraz dokonca získaš 20 € bonus na tvoj účet, a ukáž sa!
- Značky
- Partneri