logo F1online.sk

Ako vyrieši Aston Martin otázku lakovania? Aj hmotnosť hrá rolu…

Sebastian Vettel
© Twitter/Aston Martin
Ladislav Király
Ladislav Király20. 10. 2021

Aston Martin si pre rok 2021 pripravil zaujímavé zelené lakovanie, s ktorým sa však dostavil aj nečakaný problém. V skutočnosti vyzerá inak, ako ho do sveta posúvajú objektívy fotografov prípadne televízne zábery. Pri pohľade z určitých uhlov je potom monopost ťažko odlíšiteľný od Mercedesu, ktorý je čierny.

„Na slnku a rovnako aj vo chvíli, keď sa na auto pozeráte osobne, má úchvatnú farbu,“ povedal šéf tímu Otmar Szafnauer, ktorého slová cituje Motorsport.com. „Ale podľa mňa by sme sa mali postarať o to, aby viac vynikla aj v televízii. Nechceme, aby sa vytrácala tá zelená.“

„Neviem, či to dokážeme spraviť, ale je to jedna z vecí, o ktoré sa usilujeme. Chceme, aby sa naše auto v televízii odlišovalo od iných tmavších monopostov,“ skonštatoval.

Kompetentní z tímu vraj v priebehu tohto týždňa začali intenzívne pracovať na tom, aké lakovanie by bolo najlepšie. Nemôžu sa však držať len optickej stránky veci, pretože také lakovanie by auto mohlo pridať príliš veľké množstvo hmotnosti.

Aston Martin

„Áno, začali sme to riešiť,“ priznal Szafnauer v rámci mediálneho „callu“ pred VC USA. „Mali sme stretnutie nášho vysokého manažmentu a začali sme sa baviť aj o budúcoročnom lakovaní. Hovorili sme o tom, ktoré časti auta nalakujeme ktorou farbou.“

„Ale veľmi dôležitým faktorom je aj hmotnosť. Autu potrebujeme ubrať čo najväčšie množstvo hmotnosti a proces tohto uvažovania práve prebieha,“ dodal Otmar Szafnauer.

Minimálna hmotnosť áut od budúceho roku výrazne porastie a dostaneme sa až na 792 kilogramov. Keď však zohľadníme tvrdšie nárazové testy, väčšie kolesá a brzdové kotúče, tak stajne majú aj tak problém pomestiť sa do limitu. Mnohé sú nútené používať exkluzívne odľahčené materiály, ktoré sú však drahé.

V súčasnosti je minimálna hmotnosť áut stanovená na 752 kilogramov.