logo F1online.sk

V Austine sa na poslednú chvíľu opravuje asfalt, pracuje sa aj v Katare

Austin, USA
© Pirelli Motorsport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 10. 2021

Tomu sa hovorí na poslednú chvíľu. Budúci víkend nás čaká Veľká cena USA v Austine, koncom novembra Veľká cena Kataru. Na oboch týchto okruhoch sa na poslednú chvíľu začalo pracovať na nevyhnutných zmenách. Američania si stále nedokázali poradiť s hrboľatým povrchom na Circuit of the Americas, Katarčania musia pre potreby Formuly 1 prispôsobiť niektoré detaily.

Veľmi nepríjemný hrboľatý povrch bol veľkou témou v Austine aj v roku 2019, kedy tu Formula 1 jazdila naposledy. Promotéri majú problémy s invazívnou spodnou vodou, ktorá už napáchala dosť škôd. Postarala sa aj o veľmi hrboľatý povrch. Začiatkom októbra sa tu uskutočnilo podujatie MotoGP a tunajší asfalt spôsobil pretekárom nemalé problémy. Padali aj ostré slová o tom, že šampionát sa na COTA v roku 2022 nevráti, ak nebudú nedostatky odstránené.

Pre promotérov je to skutočné faux pas a urýchlene pracujú na náprave. V Austine na tom pracovali už na prelome rokov 2019 a 2020, no zdá sa, že sa to nepodarilo. Motorsport.com dokonca uviedol, že zmeny neboli vykonané pod odborným dohľadom a preto neboli vykonané správne.

Problémom je najmä vrchná časť okruhu. MotoGP uviedlo ako svoju minimálnu požiadavku úplné preasfaltovanie sekcie od druhej po jedenástu zákrutu, čo je prakticky polovica trate.

„Od Veľkej ceny USA 2019 bola časť okruhu preasfaltovaná, aby sa tým vyriešili niektoré problémy, ktorým sme vtedy čelili,“ povedal Michael Masi. „Časti, na ktoré sa sťažujú motocyklisti, sa týchto preasfaltovaných sekcií netýkajú.“

„Na okruhu prebiehajú práce v úsilí vyriešiť obavy. Máme nejaký čas, takže sa urobí všetko, čo sa dá stihnúť,“ dodal Masi.

Naplno sa pracuje aj v Katare, ktorý je tento rok po prvýkrát súčasťou kalendára. Od roku 2023 majú promotéri v jednej z najbohatších krajín sveta platnú luxusnú desaťročnú zmluvu. Aj oni však musia vykonať nevyhnutné zmeny. Tou najdôležitejšou bude úprava výjazdu z boxov.

„Okruh je zdanlivo motocyklistický, treba preto pridať niektoré ‚klobásové‘ obrubníky, aby si jazdci neskracovali trať na apexoch zákrut, taktiež nainštalovať dvojité obrubníky na výjazdoch a vykonať úpravy bariér. Najväčšou zmenou však bude výjazd z boxov,“ povedal Masi.