logo F1online.sk

Norris: Reálne som ôsmy, Lewis ma predbehne za dve kolá

Lando Norris s DRS
© McLaren Media Centre
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl9. 10. 2021

Návrat do reality. McLaren po tom, ako v Monze i Soči jazdil na absolútnej špičke, prežíva v Istanbule jeden z náročnejších víkendov. Lando Norris sa musel v kvalifikácii uspokojiť s ôsmym miestom. Odštartuje siedmy, no predpokladá, že hneď v úvode stratí pozíciu voči Lewisovi Hamiltonovi.

Sedemnásobný šampión vyštartuje jedenásty a všeobecne sa predpokladá, že by sa mal dostať cez oba Aston Martiny i Júkiho Cunodu. „Štartujem siedmy, no patrím na ôsme miesto, pretože Lewis ma po dvoch kolách predbehne. Nebudem pred ním dlho. Som realista,“ pomerne sucho, no výstižne skonštatoval Lando Norris.

McLaren totiž v Turecku nie je taký konkurencieschopný ako na predchádzajúcich podujatiach. Povaha okruhu mu nesedí. „Nachádzajú sa tu podobné typy zákrut ako v Zandvoorte, čiže dlhšie zákruty, v ktorých sa trápime. Je to v súlade s našimi očakávaniami. Pochopiteľne, nikdy nechcete veriť tomu, že sa budete trápiť, kým to skutočne nezažijete. Auto sa skutočne neriadi tak dobre,“ vyjadril sa priebežne štvrtý muž Pohára jazdcov k príčinám, prečo McLaren v Istanbule zaostáva.

Obavy vzbudzuje najmä výrazná strata Landa Norrisa z Q3 na konkurenciu. Veď len na Fernanda Alonsa, ktorý sa kvalifikoval o dve priečky pred ním, stratil polovicu sekundy. „Keď strácate polovicu sekundy v kvalifikácii, ťažko to získate späť v pretekoch. Čakajú nás dlhé preteky, no stále môžeme získať dobré body. Úprimne, ôsme miesto bolo asi naším dnešným maximom. Neznie to dobre, nechutí to dobre, no musím byť spokojný. Pri perfektnom kole by som možno mal akurát tak na Péreza, pričom Fernando bol už príliš ďaleko,“ vyhlásil Lando Norris.

Zdá sa, že McLaren sa trápi na najmäkšej zmesi pneumatík. Z tohto pohľadu je pozitívne, že Norris sa kvalifikoval podobne ako celá TOP10 s výnimkou Cunodu na strednej zmesi pneumatík. „Chápeme a vieme, prečo nám mäkké pneumatiky až tak nesedia. Lepšie sú stredné a tvrdé. Je to však frustrujúce, keď obujete najmäkšiu zmes, chcete zatlačiť a zrýchliť, no paradoxne, stane sa opak. Viac som si veril v Q2 na strednej zmesi než v Q3 na mäkkej. Zajtra sa mäkkým pneumatikám pokúsime vyhnúť a verím, že zažijeme pozitívnejší deň.“

Šéf McLarenu Andreas Seidl taktiež nebol spokojný s kvalifikačným výsledkom. „Zažili sme náročnú kvalifikáciu s výsledkom, ktorý je pre nás sklamaním. Tvrdo sme pracovali na odomknutí potenciálu auta, no neurobili sme dostatočne veľký krok dopredu. Chýbala nám rýchlosť najmä na mäkkej zmesi. Čaká nás nový deň, očakávame sucho, a aj zo soboty na nedeľu budeme hľadať spôsob, ako v pretekoch zrýchliť a dostať sa s obomi autami dopredu,“ vyhlásil Andreas Seidl.