logo F1online.sk

Sainz vyštartuje posledný, no smutný nie je: Nemám z toho taký zlý pocit

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala7. 10. 2021

Konečne aj Carlos Sainz na vlastnej koži pocíti, aký výkonnostný zisk prinesie Scuderii Ferrari vylepšená pohonná jednotka. V Turecku však kvôli nasadeniu štvrtého agregátu odštartuje z chvosta štartového poľa. Španiela to nemrzí, má radosť z toho, že bude mať viac výkonu a aj týmto spôsobom pomôže tímu s budúcoročným vývojom.

Ferrari si po pretekoch v Rusku zamklo ústa na tri zámky a nechcelo prezradiť, koľko desatiniek sekundy na kolo získalo vďaka novej pohonnej jednotke. Môžeme teda čerpať len zo zákulisných informácií, ktoré hovorili o viac ako dvoch desatinách. Tie sa podarilo nájsť jednak vďaka väčšiemu výkonu, ale aj vďaka zníženiu hmotnosti hybridnej časti, najmä vďaka ľahšej batérii. Teraz z toho bude profitovať aj Carlos Sainz.

Avšak prvý víkend s novou pohonnou jednotkou bude musieť odjazdiť so zaviazanou jednou rukou. Štartuje totižto posledný. “V skutočnosti z toho nemám taký zlý pocit. Do víkendu vstupujem s novou pohonnou jednotkou, ktorá snáď prinesie trochu výkonu k dobru a tímu trochu pomôže s vývojom. Nemôžem byť teda sklamaný,” uviedol Carlos Sainz.

Plusy jednoznačne prevyšujú mínusy. “Samozrejme, zaplatíte za to tým, že musíte štartovať na poslednom mieste, ale v posledných rokoch máme celkom dobré štatistiky, keď sme štartovali poslední a museli sme sa dostať cez štartové pole. Aj sa na to teším, pretože svoju prípravu koncentrujeme na preteky, postaráme sa o to, aby auto bolo nastavené správne na jednotlivé pneumatikové zmesi a rôzne podmienky.”

“V skutočnosti je OK mať občas aj iný víkend a pristúpiť k nemu inak. Príde mi to vzrušujúce, nemám čo stratiť. Nemôžem skončiť horšie ako posledný a ja budem štartovať posledný, takže nemám čo stratiť a môžem o to viac riskovať,” pozerá sa na vec pozitívne Sainz.

Sainzovi by mohlo pomôcť, ak by sa aj tohtoročná Veľká cena Turecka premenila na chaos, ktorý sme videli vlani v Istanbule alebo pred týždňom v Soči. V takých pretekoch je oveľa ľahšie sa dostať z posledného miesta dopredu, o čom sme sa napokon presvedčili v prípade Maxa Verstappena.

Tento rok však Sainz nečaká nič podobné, organizátori zdrsnili povrch otryskávaním. “Myslím, že všetci očakávame, že to bude lepšie ako vlani. Bolo by to dosť prekvapujúce, keby boli podmienky rovnaké ako pred rokom, pretože to bolo dosť ťažké.”

“Bolo ťažké pochopiť, prečo v pretekoch bol taký slabý grip, že sme boli rýchlejší na intermediálkach ako na stredne tvrdých slikoch. Preto sme zostali na slikoch-intermediálkach,” spomína na minuloročné preteky a nečakanú najlepšiu pneumatikovú zmes, ktorou sa stali ojazdené gumy do prechodných podmienok. “Bude to zaujímavé. Očakávame lepšiu priľnavosť. O koľko lepšiu? To je už iná otázka.”

“Ak to bude ako v Portimau, kde je málo gripu, tak to je OK, bude sranda. Ak to bude ako v Barcelone alebo v Silverstone, kde je zas veľa gripu, tak by to malo byť vzrušujúce, pretože problémy bude spôsobovať opotrebovanie pneumatík.”

A v čo dúfa Sainz? “Kvôli mojim osobným záujmom by som chcel jeden z extrémov. Čím to bude extrémnejšie, tým viac vecí sa môže prihodiť, a tým viac príležitostí budem mať.”

Súvisiace články