logo F1online.sk

Sainz uvažuje, o koľko by bol rýchlejší, keby posledné kolo zajazdil neskôr

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala25. 9. 2021

Carlos Sainz v sobotu získal svoj najlepší kvalifikačný výsledok v kariére. K pole position ešte nikdy v živote nebol bližšie. Paradoxne, presne z tohto dôvodu ho druhé miesto tak veľmi neteší. Cíti, že chýbalo málo a mohol to byť on, kto by podpisoval trofej Pirelli. Problémom bol fakt, že do svojho posledného kola vstupoval medzi prvými.

Španielovi chýbalo 0,517 sekundy na to, aby v boji o pole position prekonal Landa Norrisa. Niečo z tejto straty by určite ukrojil neskorší štart jeho posledného kola. Dnes totižto platilo, že čím neskôr ste začali svoje posledné kolo, tým bola trať suchšia a tým bolo na nej viac gumy.

Carlos Sainz hľadal po kvalifikácii pozitíva a určite ich našiel, no výsledok ho aj trochu mrzel. “Určite je to dobrý výsledok. Bol som tak blízko pole position, že možno to druhé miesto nechutí tak dobre, ako by malo, ale myslím si, že sme to dobre zvládli, zajazdili dobré kolo.”

“Žiaľ, cieľovú čiaru som na slikoch preťal medzi prvými, takže potom dumáte, o koľko by ste boli rýchlejší, keby ste svoje kolo odjazdili o trochu neskôr. Bolo to však dobré kolo, na hrane, s chlapcami sme zviedli pekné súboje. Takéto náročné podmienky si v monoposte F1 užijete o čosi viac,” vysvetľuje pilot Scuderie Ferrari.

Tím to však oveľa lepšie načasovať nemohol a aj sám Sainz ho pochválil za to, že mu pripravil pôdu na dve kolá na slikoch. “Mali sme veľmi dobrú stratégiu, zastavili sme dve kolá pred koncom, dostali sme pneumatiky na prevádzkové teploty a predviedli celkom dobré kolo. Žiaľ, podmienky na trati som nemohol využiť naplno, pretože som cieľovú čiaru preťal medzi prvými.”

Štart z prvého radu je pre Ferrari skvelým výsledkom, no ako to už v tejto sezóne chodí, talianska stajňa nemôže mať veľké oči. Pomýšľať na víťazstvo je dosť trúfalé, keď šestnásť metrov za Sainzovým chrbtom bude štartovať Lewis Hamilton.

“Toto je taký zvláštny okruh. Pretekové tempo je tu dôležité a musíme zistiť, ako ľahko sa tu predbieha. V minulosti to bolo dosť náročné. Za sebou máme dva Mercedesy a Red Bull, ktorí budú na nás dosť tlačiť,” uvedomuje si Sainz. “Sú tu jasne o polovicu až jednu celú sekundu rýchlejší ako my, budú na nás vyvíjať tlak, takže musíme sa pokúsiť udržať vpredu.”

“Samozrejme, cieľom je dokončiť preteky pred nimi, pokúsiť sa dostať Landa na štarte, no ja som na špinavšej časti štartového roštu. Uvidíme, či potom budeme môcť tvrdo bojovať a aj sa trochu zabaviť vpredu,” doložil.