logo F1online.sk

Leclerc vidí aj cíti viac výkonu, Sainzovi robí starosti drobenie gúm

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala24. 9. 2021

Dlho očakávaný vynovený hybridný systém Ferrari sa dnes konečne dočkal premiéry. Ako prvý ho otestoval Charles Leclerc, ktorý bol vo štvrtok ešte veľmi opatrný, no po piatkových tréningoch si pochvaľoval viac výkonu. Či mu v nedeľu pomôže, je momentálne otázne; Ferrari hrozia problémy s pneumatikami.

V piatok sa oči inžinierov upriamili na telemetriu Charlesa Leclerca. Monačan mal vo svojom monoposte úplne novú pohonnú jednotku s technológiou, vďaka ktorej sa chce taliansky celok v budúcej sezóne vrátiť medzi popredných dodávateľov motorov.

Prvým krokom je preverenie spoľahlivosti, čo znamená, že Ferrari zatiaľ neplánuje využívať pohonnú jednotku naplno. Najskôr si počká na to, či sa neobjavia prípadné technické problémy, a až následne chce navyšovať výkon.

I napriek tomu Charles Leclerc v piatok uviedol, že už pocítil isté zlepšenie. “Dnešok prebehol veľmi dobre, bol to pozitívny deň. Pre všetkých to bola veľká zmena, pre mechanikov, pre nás. Je to nový komponent, takže je dobré, že všetko fungovalo tak, ako sme očakávali.”

“Cítim, že je to o trochu lepšie, čo je skvelé. Dáta to takisto potvrdzujú. Je super, že to cítime aj vidíme,” poznamenal na margo výkonu pohonnej jednotky, kvôli ktorej výmene v nedeľu odštartuje z posledného radu.

Preto sa piatkový program v jeho prípade točil okolo pretekových nastavení. “Koncentrovali sme sa najmä na preteky, pretože po kvalifikácii budeme aj tak štartovať poslední. Dnes sme odviedli dobrú robotu, nazbierali sme čo najviac informácií. Som s naším piatkom spokojný.”

Ako vidí svoje šance v nedeľu? Pomôže si Maxom Verstappenom? “Predbiehať na tejto trati je veľmi ťažké. Pokúsil som sa o to počas druhého tréningu, no šlo to sťažka. Uvidíme, nikdy neviete. Dáme do toho všetko, no v nedeľu očakávam ťažké preteky. On to bude mať azda o čosi jednoduchšie, je o dosť rýchlejší ako my. Pokúsim sa ho však využiť na to, aby som zostal za ním a predbiehal spolu s ním.”

Kým Charlesovi Leclercovi na piatkových kvalifikačných simuláciách veľmi nezáležalo, keďže v nedeľu bude štartovať vzadu, prípad Carlosa Sainza je iný. Španiel v druhom tréningu obsadil siedmu priečku, čo preňho môže za istých okolností znamenať, že podľa týchto výsledkov by sa mohlo zostavovať poradie na štarte — po treste Maxa Verstappena by teda vyrazil do pretekov zo šiesteho miesta. Stačí, aby sa neodjazdil tretí tréning a kvalifikácia, čo pri pohľade na predpoveď počasia nie je vôbec vylúčené.

Preto sme v závere druhého tréningu videli toľko pokusov o zajazdenie rýchleho času. “Ja dúfam, že sa kvalifikácia uskutoční. Preto sme sa rozhodli do toho neísť,” vysvetľuje vlažný prístup Ferrari k záveru piatkového programu Carlos Sainz.

“Šanca, že sa bude zostavovať poradie podľa druhého tréningu, je podľa nás veľmi malá. F1 bude tlačiť na to, aby sa kvalifikácia uskutočnila v nedeľu ráno. Možno ešte na vlhkej trati, a potom preteky na suchej,” zamyslel sa rodák z Madridu.

Ale späť k forme Ferrari. Ak sa naplní Sainzova vízia, bude zvyšok víkendu dôvodom na úsmev? “Ja som mal na trati dobrý deň. Šiel som na to postupne, krok po kroku, keďže som v tomto aute prvýkrát na tejto trati, na ktorej musíte mať veľa sebavedomia, najmä v tých 90-stupňových zákrutách.”

“Rýchlosť by sme mali mať. Starosti nám robí jediná vec, ktorou je drobenie pneumatík. Ešte nevieme s istotou povedať, či sa gumy budú drobiť alebo nie, no vieme, že keď sa predné pneumatiky drobia, tak nás to brzdí. Pokúsime sa na tom popracovať,” avizuje s dodatkom, že dnes v noci bude mať jeho tím azda poslednú šancu problémy s gumami odstrániť. Inokedy by si mohol efekt nových nastavení overiť v treťom tréningu, no to tento víkend zrejme nebude možné…