Vettel vidí po testoch „osemnástok“ pozitíva i negatíva
Sebastian Vettel si po Veľkej cene Veľkej Británie v Silverstone prvýkrát vyskúšal 18-palcové kolesá určené pre rok 2022. Podľa jeho vyjadrení ponúkajú lepší grip v pomalých a stredne rýchlych zákrutách, ale našiel aj nečakaný mínus.
Všetky tímy Formuly 1 dostali príležitosť otestovať si „osemnástky“. V Silverstone tak spravili Haas, Red Bull a Aston Martin, na Hungaroringu potom Mercedes, McLaren a Ferrari. V septembri bude s nízkoprofilovkami jazdiť aj Alpine.
Nové produkty Pirelli budú ťažšie, ako tie súčasné – predné pneumatiky budú spolu s diskami vážiť o 2,5 a zadné dokonca o 3,5 kilogramu viac.
„S týmito pneumatikami môžete ísť dlhšie na limite, a to bez toho, aby ste ich prehriali,“ povedal Vettel pre auto motor und sport. „Pri prejazde obrubníkov sú komfortnejšie a v pomalých a stredne rýchlych zákrutách ponúknu viac gripu. Pocitovo som bol v týchto pasážach rýchlejší ako so súčasnými pneumatikami.“
Vettel jazdil s tlakmi 25 PSI v predných a 23 PSI v zadných sadách. Treba však dodať, že pri neskorších testoch v Maďarsku sa už tlaky pohybovali okolo 20 PSI, prípadne tesne pod touto úrovňou. Už by boli jeho skúsenosti možno iné.
Nemcovi sa okrem toho nepáčila jedna vec: výhľad z auta. „Pri väčších kolesách máme dopredu ešte viac zhoršený výhľad. Okrem toho nám tam budú zavadzať aj tie držiaky zrkadiel. Najlepšie by to bolo, ak by boli upevnené na svätožiare.“
No a výhľad by mali zhoršiť aj malé kryty predných pneumatík, ktoré budeme mať od budúceho roku. „Kvôli tým krytom a kvôli väčším pneumatikám už obrubníky ani neuvidíme,“ dodal Sebastian Vettel, ktorý si tento pocit potvrdil pri testovaní na simulátore. Tam už „ochutnal“ aj budúcoročný monopost.
- Značky
- Sebastian Vettel