logo F1online.sk

Grosjean: Pre mňa je najväčším problémom výkonnosť ako taká, nie brzdy

Romain Grosjean
© Facebook/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 7. 2020

Tím Haas neprišiel do Rakúska s veľkými očami. Sám šéf stajne Günther Steiner po sobote povedal, že hlavným cieľom bolo dostať sa do Q2 (čo sa spolovice aj podarilo). V nedeľných pretekoch nebolo tempo tohtoročného monopostu VF-20 dostatočné. Napríklad Alfa Romeo, ktorá Haasu v kvalifikácii podľahla, si prvých pretekov sezóny odváža dva body a pretekové tempo tímu z Hinwilu sa zdalo o čosi lepšie, než to kvalifikačné.

Haas v nedeľu pripravili o šance na uspokojivý výsledok nespoľahlivé brzdy. Tie zradili oboch pilotov tímu. Najprv sa z pretekov v 24. kole porúčal Kevin Magnussen, potom v 49. okruhu Romain Grosjean.

„Od prvého kola sme si dávali pozor na brzdy,“ povedal po pretekoch Romain Grosjean. „Je zrejmé, že z pohľadu chladenia niečo nie je v poriadku, takže máme prácu, ak to chceme do budúceho týždňa vyriešiť.“

Podobný problém mal aj Kevin Magnussen, na ktorého zlyhanie bŕzd takmer doplatil aj Esteban Ocon, s ktorým Dán v čase odstúpenia z pretekov bojoval o pozíciu.

„Mal som pocit, že oba predné brzdy odišli, snažil som sa dávať si na ne pozor, čo najviac som ich šetril. No aj keď som urobil všetko, čo som mohol, aj tak doslova vybuchli,“ povedal Magnussen. „Odišli v momente, keď na mňa Ocon zaútočil, čím ma pripravil o čistý vzduch a v tom momente úplne odišli.“

Pre Haas bol prvý víkend sezóny veľmi náročný. Problémy s brzdami sú pre tím z Banbury len špičkou ľadovca a samotní jazdci priznali, že ich tieto poruchy až tak neprekvapili.

„Síce sme neočakávali, že bude až taký veľký problém, no vedeli sme, že ich budeme musieť šetriť, ale zas nie až tak. Možno sa mi tam dostali nejaké úlomky alebo niečo podobné,“ dodal Magnussen.

„Je to škoda, pretože sme boli na jedenástom mieste, nebyť všetkých tých vecí s brzdami, mohol z toho byť dobrý výsledok. Dokázal som sa držať Toro Rosso (AlphaTauri, pozn. red.) a tí jazdili na bodovaných priečkach,“ povedal Magnussen.

„Úprimne, mám trochu obavy aj pri pohľade na naše tempo. Až to vyzerá, že na trati sme boli najpomalší. Auto sa naozaj ťažko ovláda, najmä v premávke. Pre mňa je teraz najväčším problémom výkonnosť auta ako taká,“ povedal na margo nedeľného výkonu Romain Grosjean.