logo F1online.skF1online.sk

Ricciardo o jeho pôsobení v Red Bulle: Uvedomoval som si isté veci…

Max Verstappen a Daniel Ricciardo v roku 2018
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala7. 8. 2021

Daniel Ricciardo opustil Red Bull po sezóne 2018, ktorá mu absolútne nevychádzala podľa predstáv. A zrejme ani necítil dostatočnú podporu zo strany svojho tímu, ktorý na piedestál pomaly ale isto začal stavať Maxa Verstappena. Austrálčan naznačuje, že sa skutočne v tíme cítil ako dvojka.

Ako to už vo veľkých tímoch býva, mladý talent zvykne vytlačiť skúsenejšieho pretekára. V Ricciardovom prípade to azda prišlo skôr, ako by bol čakal. Red Bull totižto vedľa neho posadil talent desaťročia, ba možno storočia. Vedenie červených býkov, uvedomujúc si Verstappenov obrovský potenciál, podľa toho aj konal.

“Uvedomoval som si isté veci, ale príliš som sa na ne neupriamoval, pretože som nikdy nebol človekom s negatívnym nastavením,” naznačuje istú preferenciu v tíme pre Maxa Verstappena Daniel Ricciardo, ktorý si zaspomínal na svoje posledné mesiace v Red Bulle v článku z dielne motorsport.com.

“Vždy viete ukázať na niekoho, kto k vám vysiela negatívnu energiu. A možno o všetkom príliš premýšľate a robíte si to ťažším. Ja som sa mal koncentrovať len na jazdenie, to bolo všetko,” pokračuje austrálsky jazdec.

Ricciardovi sa i napriek tomu bohvieako nedarilo. Poslednýkrát vyhral v Monaku, no odvtedy sme ho na pódiu nevideli, zatiaľ čo Max Verstappen žal úspechy jeden za druhým. Od monackých pretekov do Vianoc to bolo desať pódií, z toho dve víťazstvá.

Vtedy už odchádzajúci pilot Red Bullu si chcel napraviť chuť. A čiastočne sa mu to aj podarilo, keď na VC Mexika 2018 v kvalifikácii zdolal Maxa Verstappena a pripravil ho o rekord najmladšieho držiteľa pole position. Ten stále patrí Sebastianovi Vettelovi.

V Red Bulle sa však už hotovali na nový rekord. “Vedel som, že ak by ten víkend získal pole position, tak by sa stal najmladším držiteľom pole position. Bol by to rekord preňho aj pre Red Bull. Samozrejme, že to je fajn pre značku, pre tím, kvôli reklame. Generuje to príjmy.”

“Tomu rozumiem a preto som sa rozhodol držať sa toho svojho. Viem, že toto je šport, ale na druhej strane je to tu aj neľútostné. Bol som so sebou naozaj spokojný,” prezradil Ricciardo. “O rok predtým v Mexiku bol Max v kvalifikácii o takmer sekundu rýchlejší. Bol to šialený víkend. A v tej sezóne 2018 bol najrýchlejší v každej jednej časti víkendu, každom tréningu aj kvalifikácii. Až do Q3, vtedy som sa z ničoho nič objavil na čele.”

“Bol som hrdý na to, že to stále dokážem. Max, samozrejme, jazdil veľmi dobre. Utvrdilo to vo mne tú sebadôveru, ktorú som mal v sebe,” dodáva pilot, ktorý odvtedy prestriedal ďalšie dva tímy.

Ricciardo síce získal pole position, pretekárski bohovia mu však víťazstvo nedopriali. V pretekoch mu zlyhala pohonná jednotka. “Nasledujúci deň bol ťažký. Z jedného dňa na druhý som prešiel od šialenej radosti k totálnemu sklamaniu. Ťažko sa s tým vyrovnáva. Som vášnivý, niekedy emocionálny. Ťažko sa vyrovnať s takým sklamaním.”

Súvisiace články

Diskusia