Najprv tak, potom tak. „Lobovanie“ u komisárov už po novom nebude možné
Jedna z mnohých kontroverzií z Veľkej ceny Veľkej Británie má prvé dôsledky. Spôsob, akým Mercedes a Red Bull komunikovali nehodu z prvého kola pretekov, sa mnohým nepozdával. Nezostalo totiž len pri mailoch a nátlaku na riaditeľa pretekov Michaela Masiho. Šéfovia oboch tímov sa dokonca stretli aj v miestnosti komisárov veľkej ceny. Niečo také je po novom neprijateľné a do budúcnosti sa nesmie opakovať.
Krátko po nehode Maxa Verstappena a Lewisa Hamiltona si zástupcovia Red Bullu a Mercedesu začali nadbiehať u riaditeľa pretekov Michaela Masiho. Postupne sa v prenose objavili hlasy športového riaditeľa Red Bullu Jonathana Wheatleyho, športového riaditeľa Mercedesu Rona Meadowsa a aj šéfa Mercedesu Tota Wolffa.
Volať riaditeľovi pretekov je samozrejme v poriadku a niečo také nikdy zakázané nebude. Vzhľadom na posledný „úspech“ otvorenej komunikácie na trase tímy – riaditeľ pretekov, zrejme možno očakávať, že takýchto správ uvidíme v prenose ešte viac. Avšak nezostalo len pri „bombardovaní“ Michaela Masiho, diskusia pokračovala priamo v miestnosti komisárov, kde sa šéfovia Red Bullu a Mercedesu stretli.
„Videl som Tota, ako bol lobovať u komisárov. Počul som, že to spraví,” povedal Christian Horner.
„Tak som tam išiel aj ja, aby som mal istotu, že aj náš hlas bude niekto reprezentovať. Nemyslím si totiž, že je správne, aby šéfovia tímov mohli ísť lobovať ku komisárom,” myslí si 47-ročný Brit.
Nuž, teraz máme príležitosť vypočuť si pohľad druhého zainteresovaného. „Po nehode mi bolo povedané, že Christian viedol dosť prchký rozhovor s riaditeľom pretekov. Kontaktoval som ho teda aj ja a poradil mi, aby som išiel za komisármi a rozprával sa priamo s nimi. Tak som to urobil,“ prehlásil Toto Wolff pre Motorsport.com.
Táto skutočnosť samozrejme neunikla Hornerovi, ktorý sa nenechal dvakrát núkať a ku komisárom si to namieril taktiež. K veci sa vyjadril aj samotný Masi. Ten najprv uviedol, že nevidí žiadny problém v tom, že tímy diskutujú s komisármi, keďže to je bežná prax.
„Ak máme nejaký incident, po pretekoch si pozveme jazdcov a ich tímy, aby predstúpili pred komisárov,“ vysvetlil Masi. „Došlo k tomu napríklad v Monze v minulom roku, keď Lewis navštívil komisárov, aby sa pozrel na to, čo sa stalo a videl kompletný obraz. Ak sú preteky prerušené, takáto možnosť tu je a neexistuje dôvod, prečo by to tak nemalo byť.“
Názory sa však menia, čo sa zrejme stalo aj v tomto prípade. Podľa informácií portálu Motorsport.com dostali tímy od riaditeľa pretekov nótu, podľa ktorej je prístup ku komisárom po novom možný len po predchádzajúcom súhlase alebo na základe predvolania. To sa samozrejme netýka zástupcov samotnej FIA.
Takéto správanie vraj bude považované za porušenie článku 12.2.1.i športových pravidiel FIA, teda za „nedodržanie pokynov príslušných predstaviteľov zodpovedajúcich za riadny a bezpečný priebeh podujatia.“ Škála sankcií za takéto porušenie je široká, siaha od pokarhania až po diskvalifikáciu.