logo F1online.sk

Mazepin: S ľahším šasi som jazdil iba v Monaku

Nikita Mazepin
© Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 7. 2021

V Haase sa nám interný súboj medzi Mickom Schumacherom a Nikitom Mazepinom rozhorel omnoho intenzívnejšie, než sme očakávali. Vzájomné porovnanie hovorí v prospech nemeckého mladíka, ktorý tímového kolegu pravidelne a jednoznačne zdoláva. Tábor ruského pretekára to dáva za vinu najmä ťažšiemu šasi, ktoré mu Haas vymení až po letnej prestávke.

Verejnosť si je dnes už dobre vedomá tohto problému. Do éteru to zrejme vypustil tábor Nikitu Mazepina. Ten tvrdí, že šasi rodáka z Moskvy je až o štyri kilogramy ťažšie než jeho tímového kolegu. Günther Steiner však poprel, že by rozdiel bol nejak zásadný a taktiež povedal, že jazdci si v doterajšom priebehu sezóny už stihli šasi vymeniť.

Tirolčan podľa niektorých zdrojov čelil vo vnútri tímu ohromnému tlaku zo strany Mazepinovcov, ktorí žiadali okamžitú výmenu šasi. To ťažšie mal dostať Mick Schumacher, čo Steiner odmietol. Napokon však uvoľnil finančné prostriedky na stavbu nového, ktoré Nikita dostane na Veľkej cene Belgicka.

„S tým šasi som jazdil iba v Monaku. Bolo mi ponúknuté iba na jedno podujatie,“ prehlásil Mazepin, ktorého cituje Motorsport.com. Práve v Monaku sa pritom Nikitovi darilo. Ruský pretekár dokázal tímového kolegu, ktorý dvakrát havaroval, zdolať v kvalifikácii aj pretekoch, hoci mu k tomu pomohli technického problémy nemeckého mladíka i tímová réžia.

„Ako jazdci bojujeme o každých 800 gramov alebo kilo váhy. Niekedy to znamená, že pred kvalifikáciou pijeme menej vody, aby sme boli čo najľahší. Ak teda strácate štyri kilá kvôli šasi, znamená to veľkú stratu na rovinkách, hlavne na okruhoch ako Paul Ricard, Red Bull Ring alebo Silverstone,“ hovorí Mazepin.

„Nedokážem vám úplne presne povedať, koľko času k dobru by to malo priniesť. Počkajme si a uvidíme,“ dodal.

Ten sa novinárom priznal, že Formula 1 preňho predstavuje ohromnú výzvu, najmä pokiaľ ide o technické znalosti. Ich dôležitosť nebola v nižších sériách taká veľká, no ako sám povedal, vo Formule 1 je „trochu stratený“. Pritom má predchádzajúce skúsenosti s jazdou v monopostoch tímov Mercedes a Force India. Na druhej strane to vyzerá, že Mickova pripravenosť je v tomto smere o poznanie lepšia. Niekoľkokrát si zajazdil s monopostami Ferrari alebo Alfy Romeo. Má tiež podporu akadémie Scuderie, vďaka ktorej môže rátať s prístupom na simulátor v Maranelle.

„Som vo Formule 1 úplne nový a stále sa tieto veci učím a objavujem,“ priznal Mazepin komentujúc problém s ťažším šasi. „Vo Formule 2 by to napríklad také dôležité nebolo, ale Formula 1 je skrátka vysokovýkonné prostredie.“

„Začínam si uvedomovať, že po technickej stránke je to omnoho komplexnejšie než som si predstavoval pred začiatkom sezóny.“

„Snažíme sa maximalizovať výkon auta, ktoré beztak nie je veľmi výkonné. Myslím, že nie som vôbec dobrý pri jazde s monopostom, ktorému chýba stabilita v nájazde do zákruty, a práve to tohtoročnému Haasu chýba. Tiež sa v tom aute snažíme nájsť veci, ktoré v ňom jednoducho nie sú, takže pôsobíme dosť beznádejne,“ povedal ruský pretekár.

Súvisiace články