logo F1online.skF1online.sk

Ricciardo prezradil, prečo jeho jazdecký štýl nesedí na súčasný McLaren

Daniel Ricciardo
© Mclaren Media Centre
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl11. 7. 2021

Pre jazdecký štýl Daniela Ricciarda je dôležitá dôvera v brzdy. Spomeňte si napríklad len na Čínu 2018 a na jeho priam neuveriteľné manévre, pri ktorých sa spoliehal na neskoré brzdy, pričom tieto preteky vďaka nim vyhral. Od Austrálčana sa v McLarene očakávalo veľa. Zatiaľ sa však jeho výkony dajú označiť za sklamanie.

Kým Ricciardo nazbieral 40 bodov, jeho tímový kolega Lando Norris ich má na konte už 101. A aj keď je Austrálčan oficiálne vedený ako tímová jednotka, je to Norris, ktorý zatiaľ bodovo ťahá McLaren.

Problémom sú špecifické jazdecké štýly. Ricciardo má svoj špecifický štýl, a rovnako aj monopost McLarenu si vyžaduje špecifický prístup, ak z neho chce pilot dostať maximum.

„Hneď od začiatku som mal pocit, že si môžem ponechať svoj starý jazdecký štýl. Len som si musel zvyknúť na skutočnosť, že monopost Renaultu poskytoval o niečo menší grip než Red Bull,“ povedal Daniel Ricciardo v súvislosti s jeho prestupom do francúzskej stajne pre Auto Motor und Sport.

Exkolega Maxa Verstappena v poslednom období strieda tímy. Do roku 2018 bol v Red Bulle, ďalšie dve sezóny strávil v Renaulte, a od roku 2021 je v McLarene. Pri porovnaní tohtoročného Alpine a McLarenu si sadol do rýchlejšieho auta, čo však nedokáže úplne preniesť do výsledkov.

„Rozdiely medzi Renaultom a McLarenom sú výraznejšie. McLaren má svoje silné stránky i slabiny. Avšak zdá sa, že s ním zatiaľ neviem zosúladiť svoj prirodzený jazdecký štýl.“

McLaren má naozaj špecifický monopost. V roku 2020 určite nebol z pohľadu čistej rýchlosti tretí najlepší, vyťažil skôr zo silnej jazdeckej dvojice a spoľahlivosti. Aj v ročníku 2021 sa stáva, že počas jedného víkendu je britský tím na pódiu, a o týždeň musí bojovať o TOP10.

„Auto nereaguje tak, ako som bol zvyknutý. Týka sa to zatáčania do zákrut na brzdách, alebo keď šliapem na plyn. Môj presun do McLarenu je väčšou výzvou než predchádzajúci z Red Bullu do Renaultu,“ pokračoval 32-ročný rodák z Perthu, ktorý sa snaží svoje ťažkosti odstrániť.

„Prvým krokom je snaha pochopiť, prečo môj jazdecký štýl v niektorých zákrutách jednoducho nefunguje. Ďalším je snaha osvojiť si nové techniky. Tento proces je komplikovaný, pretože sú zákruty, do ktorých vstupujem inštinktívne, a potom také, pri ktorých musím dopredu rozmýšľať, ako v nich naplno využiť silné stránky svojho McLarenu.“

Daniel Ricciardo až nezvykle otvorene hovoril o svojich slabinách. „Ukázal by som vám aj dáta a vysvetlil vám, čo ukazujú. Tím by však nebol veľmi šťastný, ak by som poskytol príliš veľa detailov. Veľmi v skratke – keď idem takým spôsobom, akým chcem, tak mám v zákrute veľmi vysokú minimálnu rýchlosť. Aby som to urobil, musím s autom nabehnúť do zákruty, a dôverovať mu. Znie to jednoducho, no v praxi je to zložitejšie,“ uzavrel skúsený Austrálčan.

Súvisiace články

Diskusia