logo F1online.sk

Mazepin dostane v Belgicku nové šasi, kvôli ktorému sa vraj zatriasla Steinerova stolička

Günther Steiner
© Facebook/Haas F1 Team
Milan Kubala
Milan Kubala10. 7. 2021

Nikita Mazepin sa teda dočká. Potom, čo upozornil na skutočnosť, že jeho šasi je ťažšie ako šasi Micka Schumachera, Haas vypracoval plán na výrobu nového. Pre Rusa bude pripravené hneď po letnej prestávke. Celý proces však nebol ani zďaleka taký jednoduchý, ako by sa mohlo zdať. S rozhodnutiami Günthera Steinera vraj nebol vôbec spokojný najsilnejší sponzor tímu.

Na rozdiely v šasi poukázal Nikita Mazepin po Veľkej cene Štajerska. Günther Steiner v tom čase potvrdil, že šasi skutočne nie sú identické. Majú rozdielny vek, nuž je prirodzené, že to staršie, ktoré má za sebou aj viac opráv, je i o čosi ťažšie.

Na druhej strane však zdôraznil, že rozdiely nie sú také veľké, aby to spôsobovalo nejaké dramatické straty v časoch na kolo. Taktiež prezradil, že v doterajšom priebehu sezóny si dvojica šasi aspoň raz vymenila, a teda aj Mick Schumacher na niektorých pretekoch jazdil s tým ťažším.

“Je to v rámci tolerancie a dá sa to celkom ľahko vysvetliť,” pristavil sa pri tejto téme počas rakúskeho víkendu Günther Steiner. “Vždy sa snažíte to spraviť čo najlepšie, ako viete. Jedno šasi je o trochu ťažšie, ale nie za každých okolností — len keď potrebujeme dosiahnuť istý hmotnostný balans, tak trochu naberie. Je to zanedbateľné, ale je ťažšie.”

Je prirodzené, že novinárov následne zaujímalo, o koľko je Mazepinovo šasi ťažšie. “Nie, nechcem sa vŕtať v číslach, pretože tieto čísla sa potom budú citovať a budeme sa baviť o číslach. Tie sa však môžu líšiť v závislosti od trate — ako som povedal to o tom hmotnostnom balanse, ktorý potrebujeme dosiahnuť.”

“Určite to má nejaký dopad. Keď je niečo ťažšie, tak to nemôže nemať dopad. Taká je fyzika. Ale zas sme pri tom; teraz sa ma opýtate, že aký veľký dopad? Dajte mi čas na kolo!” na moment imitoval novinárov Steiner. “Ja do toho nepôjdem, pretože potom začneme špekulovať. Nie je to jedno konkrétne číslo.”

A hoci podľa Steinera rozdiely v šasi nie sú veľké a hoci si uvedomuje, že postaviť nové šasi bude stáť extra financie, ktoré by inak mohla stajňa preinvestovať do budúcoročného auta, Mazepin nové šasi predsa len dostane.

Šéf Haasu sa totižto ocitol pod tlakom Mazepinovcov, ktorí podľa odhadov do tímu naliali 40 miliónov eur. Nečudo, že pre svojho syna chcú za tie peniaze len to najlepšie. Problém bol v tom, že Steiner im to spočiatku nechcel dať.

Na žiadosť, aby si Mazepin so Schumacherom vymenili šasi tak, aby Schumacher dostal to ťažšie, podľa informácií portálu sport1.de Steiner odpovedal zamietavo. A to vraj i napriek tomu, že Mazepinovci boli ochotní si za takúto výmenu priplatiť.

Takáto reakcia sa u Mazepinovcov nestretla s pochopením; keby mali všetko vo svojich rukách, Steiner by už Haas neviedol. Ruský oligarcha vraj s jeho prácou a prístupom k Nikitovi nie je spokojný. Na čele tímu, v ktorom preteká Nikita, by chcel mať najradšej Olivera Oakesa, bývalého pretekára a šéfa stajne Hitech, a mimochodom i manažéra Nikitu Mazepina.

“Plán je, aby sme do Belgicka priviezli nové šasi pre Mazepina,” potvrdil Günther Steiner minulý víkend. Napokon teda musel ustúpiť a vyšlo ho to ešte drahšie ako praobyčajná výmena šasi medzi dvoma mladíkmi, ktorú na začiatku odmietol.

Zohral úlohu pri týchto rozhodnutiach aj mocenský boj v pozadí Haasu? Ak by sme sa v tomto kontexte pozreli na špekulácie o Schumacherovej budúcnosti a jeho možnom prestupe do Alfy Romeo, viacero vecí by začalo dávať zmysel.