logo F1online.sk

Sainz si pochvaľuje nedeľnú “spoluprácu” s Mercedesom

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala1. 7. 2021

Carlos Sainz v samotnom závere Veľkej cene Štajerska stíhal Landa Norrisa, no napokon mu nezvýšilo dosť kôl na to, aby sa nalepil na zadné krídlo McLarenu a stihol ho predbehnúť. Po pretekoch ľutoval len to, že skôr nepredbehol Lewisa Hamiltona, za ktorým dlho jazdil. Na štvrtkovej tlačovke sa mu Sainz poďakoval za to, že ho pred seba vôbec pustil.

V druhej polovici pretekov dostal od lídrov celé kolo aj Carlos Sainz, ktorý musel pre modré vlajky Hamiltonovi uvoľniť trať. Mal však len krátko po zastávke v boxoch, a tak zistil, že začína mať lepšie tempo ako Mercedes pred ním.

“Bol som šiesty, on bol druhý. On bol v boji o titul, ja som bojoval o to, aby som dostihol piateho Landa. V tom čase som ho teda pustil, pretože on jazdil kolá za [minútu a] 8,5 až 8,6 sekundy. V tom čase bol rýchlejší, než aký som bol ja na tvrdej zmesi,” rekapituloval svoje štajerské preteky Carlos Sainz.

Až postupom času začal pomýšľať na to, že by sa pred Mercedes mal dostať. “Odrazu výkonnostne upadol a mne sa darilo byť na tvrdej sade čoraz rýchlejší. Po desiatich kolách som sa mu veľmi priblížil a bol za ním zaseknutý s odstupom okolo 1,5 až dvoch sekúnd.”

A hoci bol Sainz rýchlejší, čo napokon ukázali jeho časy na voľnej trati, Hamiltonovi sa nedokázal priblížiť na dosah DRS. “Ak by som mal DRS, pravdepodobne by som sa vrátil do prvého kola. Problémom bolo to, že som sa do tej sekundy nevedel dostať, pretože Mercedes nie je v zákrutách až taký zlý. Potom som zrazu dostal DRS, nuž som len varoval tím, že sa idem predbehnúť späť o kolo a pokúsiť sa dostihnúť Landa.”

Podľa Sainza sa o tomto zámere dozvedeli aj v Mercedese a otvorili mu dvere. “Prebehla veľmi dobrá kolektívna práca medzi naším tímom, FIA a Mercedesom, aby sme sa poistili, že pôjde o čo najjednoduchší a najmenej nebezpečný manéver pre oboch z nás. Samozrejme, nechcel som mu zničiť preteky ani sa dostať do nejakej ošemetnej situácie.”

“Zafungovalo to perfektne. Žiaľ, stálo ma to desať až pätnásť kôl pretekov. Nemôžem sa však veľmi sťažovať, pretože také boli okolnosti,” uznal Španiel napokon.