logo F1online.sk

Sainza ohromila reakcia Ferrari: Všetci zmobilizovali svoje sily

Carlos Sainz
© Twitter/Scuderia Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 6. 2021

Odhadnúť pred štartom víkendu formu Ferrari je ako tipovať v športke. Aj samotný tím zostal neraz prekvapený, niekedy pozitívne, inokedy negatívne. Po veľmi nevydarenom predstavení na Veľkej cene Francúzska prišiel v Štajersku obrat o 180 stupňov. Ferrari pritom trvalo len týždeň a zareagovalo tým najlepším možným spôsobom. Ohromený zostal aj pilot tímu Carlos Sainz.

On i Charles Leclerc po pretekoch hovorili o neuveriteľnom pretekovom tempe monopostu SF21, a veru nevymýšľali si. Od 54. kola (z celkových 71) bol Valtteri Bottas v každom kole pomalší než obaja piloti Ferrari. Potom odpadol aj Lewis Hamilton, ktorý dokonca brzdil Carlosa Sainza a od 55. kola bol stabilne pomalší než španielsky pretekár, od 59. nestačil ani na Leclerca.

Súvisí to samozrejme aj s opotrebovaním pneumatík, keďže Hamiltonov druhý stint začal zastávkou v boxoch v 28. kole, kým Sainz prezul až v 41. okruhu. Obaja však zvolili rovnakú „medium-to-hard“ jednozastávkovú stratégiu. Treba takisto dodať, že ku koncu pretekov Mercedes zrejme akceptoval prehru a znížil svoje tempo, čo zrejme takisto zohralo rolu.

Porovnanie rýchlosti pilotov Ferrari a Mercedesu od 40. kola Veľkej ceny Štajerska

„Pri rýchlom pohľade na analýzy možno povedať, že to boli moje najlepšie preteky s Ferrari,“ prehlásil pilot tímu Carlos Sainz. „Na stredne tvrdých pneumatikách sme mali veľmi konkurencieschopné tempo, boli sme rýchlejší než McLaren a takmer na úrovni tímov na čele. Pocit v aute bol jednoducho skvelý.“

Ferrari sa tak možno ešte nemusí vzdať boja o tretie miesto v Pohári konštruktérov, hoci McLaren je v súčasnosti vpredu a zdá sa, že ich balík ponúka omnoho vyrovnanejšiu výkonnosť než monopost SF21 Scuderie. V Maranelle sú však v prvom rade spokojní s tým ako sa im podarilo napraviť zlyhanie z Francúzska.

„Keď som sa v nedeľu večer vrátil z Paul Ricard do Maranella, čakali nás v pondelok a utorok mítingy s tímom. Sledoval som ako všetci zmobilizovali svoje sily, každý prišiel s nejakými teóriami a nápadmi. Každé oddelenie prišlo s určitým krátkodobým, strednodobým aj dlhodobým plánom,“ opísal Sainz náladu v tíme po Veľkej cene Francúzska.

„Bolo to neuveriteľne pôsobivé. Moja prvá skúsenosť s tým ako taký veľký a súdržný tím reaguje na novú výzvu. Skutočne som si to užíval. A keď hovorím, že som bol ohromený, tak to nehovorím pre nič za nič,“ dodal rodák z Madridu.

Súvisiace články