logo F1online.skF1online.sk

BWT naďalej bojuje za ružové lakovanie, pre Aston Martin je to vraj omnoho lepšie

Lance Stroll v daždi
© BWT Racing Point F1 Team
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 6. 2021

Rakúska spoločnosť BWT bola v rokoch 2017 až 2020 titulným sponzorom stajní Force India a Racing Point. Z toho titulu si v Silverstone vyrokovali zmenu lakovania, ktoré bolo štyri sezóny ružové. Od roku 2021 však tím nesie meno Aston Martin a v jeho marketingovom pláne už ružová nemala svoje miesto.

Špekulovalo sa o tom, že BWT začne sponzorovať iný tím. Niektoré zdroje hovorili o rokovaniach s Haasom, no tam sa napokon dohodli so spoločnosťou Uralkali Dmitrija Mazepina. Rakúska spoločnosť zaoberajúca sa úpravou vody túžila zostať v F1, preto jej neostávalo nič iné, než sa dohodnúť s Aston Martinom na predĺžení spolupráce. Musela sa pritom zmieriť s tým, že britský tím sa odeje do britskej pretekárskej zelenej. Cenou útechy pre BWT bola nevýrazná ružová linka a Sebastian Vettel ako ambasádor značky.

Rakúšania sa však nevzdávajú. Neúnavne presviedčajú Lawrenca Strolla, že rúžové lakovanie je pre jeho tím lepšou voľbou ako zelené.

„Lawrence Stroll môj názor pozná a chápe ho,“ povedal pre nemecký Speedweek výkonný riaditeľ BWT Andreas Weissenbacher. „Ak by monoposty Aston Martinu boli ružové, bolo by to zábavnejšie a atraktívnejšie aj pre ich titulného sponzora, spoločnosť Cognizant, pretože by ich značka bola omnoho viditeľnejšia.“

„Z historického hľadiska je britská pretekárska zelená pre mnohých pochopiteľnou voľbou, ale pre mňa nie. Z obchodného hľadiska to správne nie je. Aston Martin takto nie je v televízii viditeľný,“ dodal Weissenbacher.

Pre BWT je Formula 1 a motoršport jeden z hlavných zdrojov vlastnej propagácie. Aj na nasledujúcej Veľkej cene Rakúska budú logá spoločnosti na trati prítomné, keďže firma svoje domáce podujatie podporuje ako jeden zo sponzorov.

Ak BWT nedokáže presvedčiť Strolla a Aston Martin, logickým riešením by bolo spojiť sa s iným tímom, ktorý sa presvedčiť dá. To však vraj nie je na programe dňa.

„Naša spolupráca s Aston Martinom je na veľmi profesionálnej úrovni. S ostatnými tímami nerokujeme,“ prehlásil Weissenbacher.

„Som sklamaný, že sa mi Lawrenca Strolla nepodarilo presvedčiť, aby mal Aston Martin ružové lakovanie. Nestojíme si za tým, pretože sme sebeckí, je to čisto racionálny postoj. Ružový monopost púta viac pozornosti a má väčší reklamný efekt,“ dodal Weissenbacher.

Súvisiace články

Diskusia