Kvalifikačný ťahák Niké: Hamilton má obavy z rýchlosti Red Bullu. Oprávnené
Hoci okruh v Spielbergu na monoposty kladie úplne iné nároky ako Paul Ricard, Max Verstappen je opäť vpredu. Pre Lewisa Hamiltona je to jasný dôvod na obavy, ktoré len posilňuje fakt, že Red Bull na rovinkách opäť kraľuje. Práve agresívnejší motorový režim Hondy naháňa Britovi najväčší strach.
Zajazdené časy z druhého tréningu nepoukázali na výhodu Red Bullu tak, ako by sme čakali. Max Verstappen bol síce v oboch tréningoch najrýchlejší (1:05,412), no v tom druhom bol Hamiltonovi zmazaný čas 1:05,335, ktorým by sa usadil na čele tabuľky s výsledkami.
V desiatej zákrute totižto vyšiel až za červeno-biely obrubník. Podľa inžinierov Mercedesu tým však získal len okolo päť stotín sekundy. Ak by sme toto vzali do úvahy, tak Hamilton by mal vo výsledkoch takmer identický čas ako Verstappen.
Pravdou však je, že oba tímy v piatok jazdili s priškrtenou pohonnou jednotkou. Red Bull bol aj tak na rovinkách rýchlejší, hoci tu to Mercedes zrejme nevyjde až tak draho. Na Red Bull Ringu sú až tri DRS zóny. To strieborným šípom vyhovuje, keďže môžu takmer beztrestne nasadiť väčšie zadné krídlo. Vo Francúzsku na to doplácali aj rýchlosťou na rovinkách, na ktorých DRS nebolo.
Mercedes bol teda rýchlejší v zákrutách 6 a 7, v predposlednej zákrute bol na úrovni Red Bullu. V ostatných častiach trate sa však predsa len zdalo, že Red Bull má miernu výhodu.
Maximálne rýchlosti na rovinkách naznačujú, že Red Bull je ďaleko vpredu. Treba ich však brať s rezervou, keďže aj na Red Bull Ringu bude hrať dôležitú úlohu zákryt. Zrejme ten sa podpísal pod výhodu Verstappena na rovinke za prvou zákrutou (Verstappen 322,3 km/h, Hamilton 311,5 km/h). Podobne to dopadlo aj na tej nasledujúcej (Verstappen 318,7 km/h, Hamilton 306,3 km/h). Na cieľovej bol rozdiel v maximálnych rýchlostiach najmenší (Verstappen 286,0 km/h, Hamilton 281,9 km/h).
V Brackley si výhodu Red Bullu vysvetľujú menším odporom auta a lepším motorom. Pokiaľ ide o samotný motor, podľa zdrojov AMuSu sa Honde podarilo po nasadení druhej pohonnej jednotky získať štrnásť konských síl k dobru. Ako to japonský výrobca dokázal, keď sú vylepšenia pohonnej jednotky zakázané? Zrejme totižto investoval do vylepšenia spoľahlivosti, vďaka čomu môže pohonnú jednotku prevádzkovať vo výkonnejšom režime. A zdokonaľovať spoľahlivosť pravidlá povoľujú.
Podľa Helmuta Marka bude náskok Hondy pred Mercedesom ešte väčší ako v Le Castellet. “To kvôli turbu,” pochvaľuje si Marko narážajúc na nadmorskú výšku okruhu. Mimochodom, turbo Hondy vyvíjali inžinieri, ktorí vyvíjajú aj motory pre lietadlá…
Hamiltonovi možno naháňa strach pohonná jednotka Hondy, no oveľa väčšie obavy by mu malo robiť to, že Red Bull už nestráca na žiadnom type okruhu.
Na margo súboja Red Bull vs. Mercedes ešte poznamenajme, že Sergio Pérez získal len deviatu priečku, keďže sa dostal do premávky. Vyhnúť sa jej bude aj tento víkend kľúčové. Okrem toho sa Pérez celé popoludnie hľadal; menil nastavenia na svojom aute, no ešte nenašiel tie optimálne.
Valtteri Bottas sa podobne ako Pérez dostal do premávky. Zaujímavosťou však je, že si v piatok vybral úplne iné nastavenia ako Hamilton. “Večer si k tomu musíme sadnúť a oddeliť to dobré od zlého.” Či sa to Mercedesu podarí, uvidíme neskôr, no v každom prípade to na pole position nebude stačiť; Bottas príde na štarte o tri miesta.
Alpine malo rovnako ako vo Francúzsku veľmi silný piatok, Ocon skončil tretí a Alonso piaty. Minulý týždeň sa však piatková rýchlosť nepremietla do zvyšku víkendu, je teda otázne, aké umiestnenie získa francúzsky tím dnes.
Danielovi Ricciardovi piatok vyšiel, keď obsadil druhé miesto. Už od začiatku sa mu darilo jazdiť podobné časy ako jeho kolegovi Landovi Norrisovi. GPS analýza však ukazuje, že McLaren v piatok nasadil výkonnejší motorový režim ako Red Bull aj Mercedes, takže v sobotu zrejme oranžový tím spadne o čosi nižšie.
Ferrari piatok využilo na to, aby skúmalo problémy s pneumatikami. Charles Leclerc a Carlos Sainz teda neodjazdili kolá, z ktorých by sa dala jasne vyčítať skutočná rýchlosť Scuderie.
Aston Martin začal dobre, obe autá mal v prvej desiatke. “Stále musíme trochu popracovať na dlhých jazdách. Vieme, čo máme zmeniť, no to nie je také jednoduché,” vysvetľoval Vettel. Aston Martin zvykne mať lepšie tempo v nedeľu; na Spielbergu sa zrejme snaží nájsť balans medzi výkonom v kvalifikácii a v pretekoch.
Máš svojho favorita na pole position?
Na www.nike.sk ťa čaká bohatá ponuka kurzov. Vieš si z nich vybrať? Tak sa zaregistruj na www.nike.sk, teraz dokonca získaš 20 € bonus na tvoj účet, a ukáž sa!