logo F1online.sk

Norrisovo pódium bolo až do posledného kola v ohrození

Lando Norris
© McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl25. 5. 2021

Fanúšikovia McLarenu sa druhýkrát v sezóne tešili z pódia, opäť však zažili poriadne dramatické nedeľné popoludnie. Kým pri pódiu v Imole bola otázkou životnosť mäkkých pneumatík, v Monaku hrozila Landovi Norrisovi časová penalizácia.

Ak sme si mysleli, že aspoň na mestskej trati ohraničenej zvodidlami nebudeme musieť riešiť už unavujúcu tému traťových limitov, mýlili sme sa. Riaditeľstvo pretekov ich kontrolovalo v zákrute číslo desať, v šikane nasledujúcej po výjazde z tunela.

Lando Norris si v úvode pretekov po zablokovaní kolies dvakrát skrátil šikanu a aj keď časovo skôr stratil než získal, udelilo mu riaditeľstvo pretekov čierno-bielo vlajku. Ak by si šikanu skrátil ešte raz, s veľkou pravdepodobnosťou by už nasledovala päťsekundová penalizácia.

„V oboch prípadoch som tam zablokoval kolesá, kvôli čomu som minul vrchol zákruty. Stratil som tam čas, nič som nezískal. Niekde okolo siedmeho kola som tak už minul obe príležitosti vyjsť mimo trať, kvôli čomu bol môj inžinier Will Joseph extrémne nervózny,“ povedal Lando Norris.

Pretekový inžinier Will Joseph v rádiu neustále pripomínal Landovi Norrisovi desiatu zákrutu. Keďže Sergio Pérez bol blízko, znamenala by jedna chyba potenciálnu penalizáciu a stratu pódia. „Určite z toho boli nervózni viacerí ľudia v tíme. Nebol to ideálny štart do pretekov, zvlášť keď som si uvedomil, koľko kôl ešte zostáva do konca. Ak by som v poslednom stinte, keď na to prirodzene viac tlačíte, urobil ďalšiu chybu, dostal by som päťsekundový trest a Pérez by bol predo mnou,“ uvedomuje si mladý Brit.

Okrem hrozby penalizácie sa Lando Norris sťažoval na správanie svojho McLarenu na tvrdých pneumatikách. Po zastávkach v boxoch mal na treťom mieste v jednej chvíli komfortný, osemsekundový náskok, na Péreza. Ten sa však rýchlo stratil a v záverečnej fáze pretekov jazdil Pérez nalepený na Norrisovi. Opäť sa však potvrdilo, že v Monaku sa dá relatívne ľahko „zamurovať“ pozícia aj pri veľkom výkonnostnom rozdiele medzi monopostami.

„Auto sa skutočne veľmi ťažko riadilo. Oveľa ľahšie sa mohli zablokovať kolesá či „utrhnúť“ predok, všetko ešte zhoršovali hrbole. Keď som počul, že Sergio bol v boxoch neskôr než ja, tak som sa začal obávať. Pokračoval som však v „špinavej“ práci, ktorá je najdôležitejšia, a netrafil som žiaden múr. Ak zvládnete výjazd z poslednej zákruty a zo zákruty číslo osem (pred tunelom, pozn. red.) a pokryjete si tieto dve miesta, tak vás nikto nepredbehne,“ vyhlásil Lando Norris.

V závere Norris nariadil rádiové ticho od svojho pretekového inžiniera. Potreboval sa plne koncentrovať. „Povedal som Willovi, aby bol ticho, pretože občas sa musíte plne koncentrovať na to, čo robíte. Len som potreboval prejsť ulicami Monaka a byť vo svojej vlastnej zóne. Nechcel som myslieť na nič iné. Ak mi do rádia hovoria, že 20 sekúnd predo mnou je nejaký pilot, tak to ma naozaj príliš nezaujíma. Chcem vtedy jednoducho myslieť len na pretekanie,“ uzavrel tretí muž priebežného poradia Pohára jazdcov.