logo F1online.sk

Mick sa pokúšal pomôcť mechanikom s opravou, jeho chyba bude Haas stáť asi pol milióna

Mick Schumacher
© Twitter/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 5. 2021

Nemecký mladík Mick Schumacher zažil asi najťažší deň vo svojej krátkej kariére vo Formule 1. V závere tretieho tréningu rozbil svoj Haas tak veľmi, že mechanici skrátka nemali šancu opravu stihnúť do štartu kvalifikácie. Mick sa svojmu tímu hneď ospravedlnil a dokonca sám pomáhal s opravou, hoci ako priznal, ešte má v tomto smere poriadne rezervy.

„Tieto autá sú strašne komplexné,“ povedal na margo svojej pomoci s opravou auta Schumacher. „Je toho naozaj málo, s čím by som vedel pomôcť, ale ak by som mohol, strašne rád by som to urobil. Asi som skôr zavadzal než pomáhal.“

„Väčšinu kvalifikácie som strávil s chlapcami v garáži a snažil sa pomáhať, ako som len mohol. Oni sú však profesionáli a vedia, že mojou úlohou je jazdiť. Raz sa o to určite pokúsim, ale teraz mi to veľmi nejde. Potrebujem v tomto zlepšiť svoje znalosti.“

Či už skutočne pomáhal alebo len varil kávu, Mickovi určite slúži ku cti, že sa aspoň trochu pokúsil napraviť škody napáchané jeho vinou. Nádejné štrnáste miesto z tretieho voľného tréningu tak nič neznamená a v nedeľu odštartuje posledný.

„Je to veľká smola, pretože sme na tom boli celkom dobre. Naše tempo bolo celkom dobré a v aute som cítil sebadôveru, možno až príliš veľa sebadôvery,“ povedal Schumacher, ktorý priznal, že na to tlačil až príliš. „Pri prejazde zákrutou je celkom ľahké urobiť chybu. Pri spätnom pohľade sa musím pýtať sám seba, či to stálo za to. Odpoveď bude zrejme nie, no napriek tomu je toho veľa, čo som sa tu naučil.“

„V Monaku sa dá ľahko dopustiť chyby. Neplatí to len pre mňa, ale pre všetkých na rošte. Do pretekov pôjdeme s otvorenou mysľou, máme strategické možnosti a možno sa nám podarí niekoho predbehnúť,“ dodal Mick.

Táto nehoda rozhodne nepotešila jeho šéfa Günthera Steinera, ktorý pred víkendom kládol svojim mladíkom na srdce, aby sa v prvom rade vyhýbali monackým bariéram.

„Moje slová zjavne nič neznamenali,“ povzdychol si položartovne a poloseriózne boss Haasu. „Mick sa pripravil o šancu zažiariť v kvalifikácii a o cennú skúsenosť. Táto nehoda bude stáť približne 300 až 500 tisíc eur. Pri takýchto slovách človek až onemie, ale áno, také drahé sú tieto autá.“

V Haase tak mohli sledovať počínanie len jedného zo svojich pilotov. Nikita Mazepin však ani v Monaku zo svojho tieňa nevystúpil a za osemnástym Nicholasom Latifim zaostal o asi šesť desatín. Zajazdil však najrýchlejší čas svojho tímu tento víkend.