Motorhomy v padoku nahradia stany a markízy


Už budúci víkend sa jazdci a tímy Formule 1 vrátia znovu na trať a po dlhej prestávke spôsobenej koronavírusom sa začne opäť pretekať. Riziko nakazenia však stále pretrváva a tímy sa preto musia podriadiť množstvu bezpečnostných opatrení. Nevyhnú sa im ani motorhomy a tímové kamióny.
Logistika je neoddeliteľnou súčasťou obrovského cirkusu Formuly 1. Všetko musí byť dopravené v perfektnom stave za minimálny čas. Celý proces transportu z okruhu na okruh si vyžaduje obrovské množstvo ľudí a techniky. V dôsledku pandémie sa však vedenie Formuly 1 snaží o čo najväčšiu redukciu ľudí na okruhu.
Týka sa to aj pracovníkov, ktorí stavajú takzvané motorhomy – akési prenosné tímové centrály. Sú to prakticky rozkladateľné kamiónové prívesy, špeciálne vybavené pre potreby tímu. Štandardne to bývajú po rozložení mimoriadne reprezentatívne niekoľkoposchodové kolosy, pri ktorých je ťažko uveriť, že sú v danom padoku postavené len na pár dní.
Kvôli znižovaniu počtu ľudí na okruhoch tak vedenie šampionátu rozhodlo, že tímy nemôžu do padoku priniesť svoje honosné motorhomy a namiesto nich majú použiť stany, markízy a skladacie prístrešky.
Absencia motorhomov znamená jednoducho viac miesta. Tímové kamióny s vybavením za normálnych okolností bývajú zaparkované hneď za zadnými dverami garáží (boxov). Počas najbližších podujatí však budú posunuté ďalej a priestor medzi garážou a návesom bude prekrytý práve spomínanými markízami a skladacími prístreškami. Tak by mal byť zabezpečený dostatočný sociálny odstup pre všetkých členov jednotlivých tímov.
Mercedes najnovšie prišiel s videom, v ktorom Karl Fanson, šéf pre logistiku strieborných šípov, vysvetľuje, čo všetko bude v Rakúsku inak v porovnaní s minulým rokom: “Nebude to ako zvyčajne, pretože nebudeme mať motorhomy. Po dohode, ktorú sme dosiahli spoločne s vedením šampionátu, posunieme kamióny ďalej od garáží a priestor vyplníme vlastnými stanmi a prístreškami. Prinesie nám to viac miesta v garáži. Zabezpečíme si tak sociálny odstup a bude sa nám pracovať pohodlnejšie.”
Tímy budú musieť zároveň upraviť aj logistiku a distribúciu paliva či pneumatík. Fanson pokračuje: “Zvyčajne nám palivo dovezú až do garáže. Čo sa týka pneumatík, štandardne skrátka vyšleme svojich ľudí do Pirelli a oni nám dovezú pneumatiky.”
“Teraz budeme mať stanovený odovzdávací bod, kam nám privezú palivo aj pneumatiky. Vyšleme tam našich zamestnancov a oni ich vyzdvihnú. Po pretekoch tam opäť odvezieme použité pneumatiky a ľudia z Pirelli ich vezmú, keď my miesto opustíme,” povedal.
Na záver už len stačí dodať, že členovia tímov takýmto spôsobom môžu obmedziť osobné kontakty a minimalizovať riziko nákazy, čo bolo hlavným cieľom opatrení.
- Značky
- Mercedes