logo F1online.sk

Marko: Musíme byť agresívni, ale nesmieme vypadnúť

Red Bull zozadu – Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala26. 6. 2020

Najbližšie veľké ceny budú pre pilotov akýmsi balansovaním na hrane noža. Keďže pretekov bude v tejto sezóne menej — teraz ani nevieme, koľko presne —, tak každý bodík bude o niečo cennejší než inokedy. V Red Bulle si preto uvedomujú význam nebojácneho prístupu, no na druhej strane to s ním nemôžu preháňať.

V rámci štandardného ročníka sa môže vyplatiť aj vyčkávacia taktika, pri ktorej tím zbiera body, o ktoré netreba s vypätím všetkých síl bojovať. Sezóna má dosť pretekov, nuž agresívnejší súper má dostatok príležitostí sa popáliť. V skrátenom šampionáte bude mať ale takýchto šancí menej.

“Ocitli sme sa v nezvyčajnej situácii, nikto teraz nevie predpovedať, koľko budeme mať pretekov,” konštatuje Helmut Marko v rozhovore pre Rakúsku hospodársku komoru. “Preto musíme byť už od začiatku vpredu, musíme byť agresívni. Na druhej strane si však nemôžeme dovoliť vypadnúť pre prípad, že by sme mali len osem pretekov.”

“Za favorita považujem Lewisa Hamiltona, ktorý siaha na siedmy titul. My zas chceme získať prvý titul pre Maxa Verstappena,” vyhlásil športový poradca Red Bullu, ktorý disponuje aj zákulisnými informáciami o tom, ako by mohol vyzerať kalendár po európskej časti.

“V Európe to vyzerá tak, že prebehnú všetky preteky. Zámorské podujatia sa budú ešte trochu meniť. Jediná veľká cena mimo Európy, ktorá je už pevná, je, paradoxne, Čína,” prezrádza Marko.

Už o pár dní tímy naštartujú svoje nové autá a vybehnú na trať v Spielbergu. Podľa Marka to bude výborná reklama pre celé Štajersko a Rakúsko, aj keď samotné hotely — vrátane tých Markových — toho veľa nezarobia.

“Ľudia už pochopili, aká je Formula 1 pre Rakúsko dôležitá. Bude to prvé veľké podujatie, takže očakávame najvyššie čísla sledovanosti, aké sme kedy zažili,” avizuje Helmut Marko.

Diváci budú svojich vyvolencov podporovať len cez televízne obrazovky, no pilotom vraj na okruhu nebudú až tak chýbať. “Preteky duchov majú úplne iný nádych v motoršporte ako v takom futbale. Piloti sedia osamote vo svojich kokpitoch, len sotva si všímajú, čo sa deje okolo nich. Pre emócie pilota to nebude rozhodujúce.”

Súvisiace články