logo F1online.sk

Spravil som pokrok, teší sa Sainz po tom, čo porazil Leclerca

Carlos Sainz
© Twitter/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala1. 5. 2021

Piloti, ktorí počas zimy prestúpili, to majú v porovnaní so svojimi kolegami ťažšie. Carlos Sainz sa však do toho pomaly dostáva, ba v sobotu dokonca v priamom súboji porazil Charlesa Leclerca. Pochvaľuje si, ako sa mu darí prispôsobiť svoj jazdecký štýl novému autu.

Carlos Sainz potešil fanúšikov Scuderie piatou priečkou. Pred ním skončili len Mercedesy a Red Bully, ktorých pokorenie od monopostu SF21 ešte nemožno žiadať. Prekonanie tímového kolegu o nezanedbateľné takmer tri desatiny je pekným skalpom.

“Nie je to zlé, hlavne preto, že viem, že zakaždým, keď Charles vyjde na trať, tak z auta toho vyžmýka dosť, tlačí na to ako blázon,” usmieval sa v rozhovore pre Sky Sports Carlos Sainz. “Baví ma to, pretože ja som človek, ktorý na trati ide naplno.”

“Ani v prvej či druhej časti kvalifikácie nič nenechávam na stole, vždy idem až na limit. On má veľmi podobný prístup a ja sa teším z toho, že sa od neho učím. Učím sa o tom, ako sa mu darí trafiť tie kolá v Q2 a Q3. Ešte stále sa toho musím veľa naučiť,” uznal rodák z Madridu.

Progres robí v každom prípade úctyhodný. “Fakt, že som v Q3 zajazdil dve dobré kolá, mi prináša fajn pocit z toho, že s mojím jazdeckým štýlom robíme pokroky. Dôležité je, že som to v náročných podmienkach spravil dvakrát. Bolo to veľmi náročné. Ani si neviete predstaviť, aké je auto v poslednom sektore nepredvídateľné a ako ťažko sa s ním jazdí.”

“S nastaveniami som už poskúšal rôzne veci, potom som sa zas vracal tam a späť. Mám dobrý pocit, že robíme pokroky, ale ešte toho musím veľa objaviť,” pokračoval šiesty muž priebežného poradia jazdcov. “Ak chcete z auta dostať absolútne maximum, musíte mu prispôsobiť svoj jazdecký štýl. Raz fúka protivietor, raz vám fúka do chrbta, raz máte pretáčavé, potom nedotáčavé auto… Musíte proste jazdiť inak, musíte mať tie skúsenosti, aby ste vedeli, ako jazdiť v každej zákrute.”

“Tento týždeň som do toho vložil veľa úsilia a koncentroval som sa na každú zákrutu, ako v nej jazdiť. V aute sa toho deje veľa. Som hrdý na to, že to funguje, a tiež, že práca s inžiniermi a všetkými v Maranelle sa vypláca,” uzavrel sobotu Sainz.

Súvisiace články