Steiner: Rozdiel medzi výkonom jednotlivých motorov je veľmi malý | Magazín F1 - F1online.sk

Steiner: Rozdiel medzi výkonom jednotlivých motorov je veľmi malý

Günther Steiner
zdroj: Haas

V minulom roku sa monoposty Haasu neuveriteľne trápili a čiastočne sa to dávalo za vinu aj slabému motoru Ferrari. Americký tím je v súčasnosti najpomalší z celého štartovacieho poľa a vývoj tohtoročného monopostu sa neočakáva. Günther Steiner je však presvedčený, že Ferrari spravilo v oblasti motora kvalitnú robotu a podarilo sa im stiahnuť stratu na ostatných výrobcov motorov.

V roku 2019 sa po letnej prestávke Ferrari vrátilo v neuveriteľnej forme a všetci odborníci boli doslova ohromení z výkonnosti ich pohonnej jednotky. Postupom času však vstupovali do platnosti rôzne smernice FIA a bolo zrejmé, že na to v najväčšej miere doplácajú monoposty poháňané motorom Ferrari. V roku 2020 sa práve motor z Maranella javil ako najslabší z celého štartového poľa.

Motorové oddelenie Scuderie však tvrdo pracovalo a zdá sa, že táto snaha sa oplatila. Na úvodných podujatiach sme mohli sledovať určité zlepšenie a zaujímavé súboje s McLarenom. Šéf tímu Haas Günther Steiner je presvedčený, že rozdiel medzi jednotlivými motormi je v súčasnosti veľmi malý.

„Neviem presné čísla, ale rozdiel je veľmi malý,“ povedal Steiner na margo výkonnosti jednotlivých motorov. „Je ťažké povedať, kto má o niečo viac výkonu a kto o niečo menej. Dohnali sme to a možno sme aj pred niektorými inými pohonnými jednotkami.“

Ferrari už oznámilo svoj zámer pre rok 2022, v ktorom musia prísť s úplne novým autom, nakoľko do platnosti vstúpia nové pravidlá, no tím z Maranella chce priniesť aj úplne nový a prepracovaný motor. Steiner si je vedomý skutočnosti, že Ferrari plánuje prísť s novým konceptom pohonnej jednotky a dúfa, že sa Scuderia dostane na čelo štartového roštu, čo by znamenalo veľký prínos aj pre tím Haas.

„Naozaj neviem, v roku 2022 tu budeme mať iné palivo a je tu veľa práce v oblasti vývoja. Každý musí niečo zmeniť a prakticky prepracovať dôležité veci, takže neviem, kto bude na čele. Viem však, že vo Ferrari sa už nejaký čas pracuje na budúcoročnej pohonnej jednotke. Dúfajme teda, že Ferrari bude vpredu,“ dodal na záver Steiner.

V tíme Haas sa už naplno sústredia na vývoj monopostu pre rok 2022. Aj napriek tomu, že súčasné auto VF-21 je veľmi pomalé a zaostáva za zvyškom poľa, Steiner už nedávno avizoval, že žiadne ďalšie vylepšenia neplánujú. Je teda zrejmé, že Schumachera a Mazepina čaká veľmi ťažká sezóna.

Možno vás zaujme

Komentáre