logo F1online.skF1online.sk

Marko kritizuje limity trate, Hamilton je podľa neho prefíkaný

Helmut Marko
© Red Bull Content Pool
Mirec Somoši
Mirec Somoši4. 4. 2021

Helmut Marko sa vrátil k úvodnému podujatiu sezóny a jasne skritizoval limity trate. Podľa jeho slov by mala byť trať ohraničená múrom a nevznikali by žiadne pochybnosti. Dodal, že ak by aj Verstappen získal náskok na úrovni viac ako päť sekúnd, komisári by mu mohli udeliť napríklad desaťsekundový trest.

Red Bull na čele s Maxom Verstappenom mohli v úvodných pretekoch sezóny dosiahnuť fantastický výsledok a poraziť Lewisa Hamiltona na Mercedese. Holanďan vyhral kvalifikáciu, odštartoval veľmi dobre, avšak Mercedes perfektne zvládol zastávku v boxoch a dostal Red Bull do nevýhody. Na konci pretekov však Hamiltonovi postupne odchádzali pneumatiky, Verstappen dokázal náskok stiahnuť a následne aj predbehnúť sedemnásobného majstra sveta. Tím mu však vo vysielačke oznámil, že vyšiel mimo trať, čím získal určitú výhodu a pozíciu musí vrátiť Hamiltonovi, ktorému sa nakoniec podarilo preteky vyhrať.

„Ak sa pozrieme na túto celú vec, je potrebné povedať, že síce neviem presne koľkokrát vyšiel Lewis Hamilton a Valtteri Bottas všetkými štyrmi kolesami za obrubník v štvrtej zákrute, no bolo to najmenej päť alebo šesťkrát. Zakaždým tam získali približne dve desatiny,“ hodnotil Marko počínanie jazdcov Mercedesu. Dodávame, že len Lewis Hamilton vyšiel z trate minimálne 29-krát.

Takéto prechádzanie štvrtou zákrutou vyvolávalo množstvo otáznikov a preto sa v Red Bulle pýtali vedenia pretekov, či je táto forma prejazdu povolená. „Spýtali sme sa, či je to povolené a odpovedali ‚v podstate nie.‘ Je to však veľmi nejasné, pretože za to nebol udelený žiaden trest.“

Situácia v Red Bulle bola ešte o to trpkejšia, keď Verstappen využil veľkú výbehovú zónu v štvrtej zákrute a predbehol Hamiltona. Vedenie pretekov im však jasne oznámilo, že pozíciu musia vrátiť. „Pri Maxovi boli úplne jasní, museli sme miesto prepustiť Hamiltonovi. On je samozrejme veľmi prefíkaný a trvalo mu pomerne dlho, kým Maxa opäť predbehol. Výsledkom toho bolo, že jeho pneumatiky mierne vychladli, zatiaľ čo tie Maxove sa v špinavej stope znečistili. Táto skutočnosť mu spolu s miernym šmykom v trinástej zákrute zabránila tomu, aby Lewisa nakoniec predbehol,“ zhodnotil Marko.

Helmut Marko bol jednoznačne sklamaný a tvrdí, že ak by Verstappen pozíciu nevrátil a vytvoril by si náskok viac ako päť sekúnd, FIA by mu mohla udeliť dodatočný trest na úrovni desiatich sekúnd. „Ak by mal Max náskok viac ako päť sekúnd, mohli by nám napríklad udeliť desaťsekundový trest. Z tohto hľadiska by nám teda nepomohlo ostať na trati pred Hamiltonom.“

Rakúšan kritizuje veľké výbehové zóny a navrhuje, aby boli limity trate ohraničené múrom. „Miesta je tam viac ako dosť. Ak by sme tam dali múr, je to vybavené. Každý, kto narazí do steny, si poškodí svoje vlastné auto. Nechápem, prečo máme tak veľké výbehové zóny a prečo nevytvoríme jasné ohraničenie trate.“

Súvisiace články

Diskusia