logo F1online.sk

Šéf Formuly E je za spojenie s Formulou 1

Pascal Wehrlein, Mahindra racing, Formula E
© Twitter/Mahindra Racing
Milan Kubala
Milan Kubala18. 6. 2020

Formula E je zatiaľ v očiach Formuly 1 len nevýrazným konkurentom. Fanúšikovia majú ešte stále väčší záujem o tradičnú kráľovskú motoristickú disciplínu, no otázne je dokedy? Alejandro Agag, šéf Formuly E, už v minulosti prezentoval svoje presvedčenie, že raz Formula E predbehne svoju slávnejšiu sestru. Dnes však už pripúšťa, že možno k tomu ani nedôjde a budúcnosť bude vyzerať úplne inak. Tá by podľa Agaga mohla priniesť aj zlúčenie Formuly 1 a Formuly E.

O tejto myšlienke polemizoval na tohtotýždňovej e-konferencii FIA. “Som obrovský fanúšik Formuly 1 a vždy som ním bol,” načal tému Alejandro Agag, ktorého cituje portál RaceFans. Pripomenul tiež, že Formula 1 určite nevytlačí Formulu E z elektrického trhu. “Myslím si, že pohonom áut v budúcnosti bude elektrina, nuž a Formula E má 25-ročnú exkluzívnu licenciu na elektrické jednosedadlové monoposty.”

V prípade záujmu zo strany oboch sérií by sa dalo postupovať aj inak, a teda obe série zlúčiť. Dnes je to však nepredstaviteľné, rýchlosť monopostu Formuly 1 ďaleko prevyšuje schopnosti elektrických áut. Tie by v rámci spoločných pretekov boli len do počtu.

“Keď budú elektrické formule rovnako rýchle ako tie so spaľovacím motorom, nevidím dôvod, prečo by mali pretekať oddelene. Čakám však, že to ešte nejaký čas potrvá,” uvedomuje si Agag, ktorý šampionát Formuly E pomáhal založiť.

Je otázne, či úspešný biznismen bude mať šancu priložiť ruku k dielu. “Možno sa už v tomto biznise ani nebudem pohybovať, alebo budem, ale už bez takej zodpovednosti, akú mám teraz. Nie je to vec týkajúca sa dneška, no myslím si, že do budúcna budú splnené podmienky na nejakú spoluprácu.”

Jednou zo spomínaných základných podmienok je ochota zo strany oboch sérií. V tomto smere by to nemusel byť až taký problém, keďže Formulu 1 vlastní Liberty Media, zatiaľ čo Formulu E Liberty Global. Zhoda v názvoch nie je náhodná, šéfom a najväčším akcionárom oboch spoločností je John Malone.

“Máme rôznych akcionárov, ktorí sú trochu previazaní vďaka tomu, že máme rovnakého najväčšieho akcionára. Pravdepodobne by na tej úrovni museli prijať nejaké rozhodnutia,” doplnil Agag.