logo F1online.sk

Agag: Odchod Hondy je zlou správou pre motoršport

Tojoharu Tanabe
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala3. 10. 2020

Japonský výrobca pohonných jednotiek, ktorý do Formuly 1 vstúpil spomedzi súčasných dodávateľov motorov ako posledný, po sezóne 2021 odíde. Podľa šéfa Formuly E Alejandra Agaga je to zlá správa pre celý motoršport.

Honda uviedla ako dôvod prehodnotenie priorít, najvyššiu dostalo dosiahnutie uhlíkovej neutrality v roku 2050. Honda chce na tento projekt postupne presunúť všetky svoje zdroje z Formuly 1, v prvom rade však nepôjde o zdroje finančné, ale inžinierske a konštruktérske.

V piatok sme sa dozvedeli aj to, že Honda nemá v pláne ani vstup do Formuly E — do série, ktorá v posledných rokoch dokázala prilákať veľmi atraktívne značky. Podľa Alejandra Agaga je škoda, že Honda sa z formulového pretekania úplne stiahne.

S Alejandrom Agagom sa v piatok zhovárala agentúra Reuters. “Vnímam to ako zlé správy pre motoršport všeobecne. Nevidím to ako dobré správy pre Formulu E, a sú to zlé správy pre Formulu 1.”

“My vo Formule E potrebujeme, aby bola Formula 1 úspešná. Jeden druhého nevnímame ako konkurenta. Sme na jednej lodi a súperíme s tenisom, futbalom a inými športami. Ak jeden z výrobcov opustí motoršport, neznamená to, že druhými dverami príde k nám. Môže sa z motoršportu stiahnuť úplne, a to nie sú dobré správy,” konštatuje 50-ročný Španiel.

Nových výrobcov pohonných jednotiek v kráľovnej motoršportu aspoň do roku 2026 neuvidíme; z finančného a aj športového hľadiska je nepredstaviteľné, aby sa niekto pokúsil stiahnuť takmer desaťročný náskok, ktorý pri súčasnej technike nabrali v Mercedese, Ferrari a Renaulte.

Podarí sa tvorcom pravidiel spísať také regule, ktoré prilákajú aj iné značky? Alebo by sa mala Formula 1 radšej vrátiť k technológiám včerajška? Podľa Agaga by aj taká Formula 1 mala vo svete svoje miesto rovnako, ako majú vo svete svoje miesto dostihy, hoci konská preprava je už dávnou minulosťou.

“Vždy tu bude priestor pre motoršport založený na spaľovaní, ale už nebude relevantný k priemyslu. Ja si myslím, že priemysel sa napokon koncentruje čisto len na elektrický motoršport,” doplnil Agag.