logo F1online.skF1online.sk

Ricciardo: Cítim, že McLaren môžem posunúť dopredu

Daniel Ricciardo
© McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl23. 3. 2021

Od Daniela Ricciarda sa v McLarene očakáva veľa. Aj keď to ešte nikto z predstaviteľov tímu oficiálne nepovedal, práve charizmatický Austrálčan by mal byť v nasledujúcich sezónach lídrom tradičnej britskej značky. Sedemnásobný víťaz pretekov je po dvoch ročníkoch v Renaulte zdá sa tiež mimoriadne namotivovaný a túži dokázať, že patrí k jazdeckej špičke súčasnej F1.

Pre McLaren je sezóna 2021 v istom zmysle prechodná a zároveň aj prelomová. Prechodná z toho pohľadu, že britská stajňa si od nových pravidiel v roku 2022 sľubuje šancu pre návrat medzi najužšiu špičku. A prelomová preto, že sa vracia k úspešnému partnerstvu s Mercedesom. V testoch nový motor Mercedes fungoval nadmieru spoľahlivo, čo je dobrý signál. „Spoľahlivosť a počet kôl sú v testoch prioritou. Nezaznamenali sme žiadne vážne problémy so spoľahlivosťou, a aj keď sme v počte kôl neboli na špici, prešli sme všetkým, čo bolo naplánované. V aute som sa cítil dobre, pozitívne vyznela aj simulácia dlhej jazdy v záverečnom dni testov,“ povedal Daniel Ricciardo v rozhovore pre oficiálny web britskej stajne.

Rodák z Perthu má za sebou rušné mesiace. Zmena tímu nie je len o tom, že si sadnete do iného monopostu a reprezentujete iné farby. Pretekový riaditeľ tímu Andrea Stella sa ešte v zime hotoval, že svojmu novému pilotovi zadá množstvo domácich úloh. „Myslel som si, že mi z toho množstva video-hovorov vybuchne webkamera na mojom notebooku! Každý jeden rozhovor však bol prínosný a mal zmysel. Tím venoval mojej príprave ohromné množstvo práce. Teraz sa už cítim plnohodnotnou súčasťou McLarenu nielen po inžinierskej stránke, ale aj po strategickej, operačnej i marketingovej. Očarilo ma, ako ľudia v tíme tvrdo pracujú a neplytvajú časom. Nie je to o tom, že pracujete 16 hodín denne a myslíte si, že je to úžasné. Nie, záleží na tom, ako ten čas využijete, a dôležitá je kvalita, nie kvantita.“

Daniel Ricciardo už má s čím porovnávať. V F1 zažil ešte nostalgickú éru atmosférických motorov, potom hybridnú éru, počas ktorej autá kontinuálne zrýchľovali. A je možné, že v sezóne 2021 zrýchlime aj napriek zmenám v oblasti aerodynamiky, ktoré sa dotkli najmä zadnej časti monopostov. „Je fascinujúce, že sme všetci tak rýchlo našli cestu, ako po zmene aerodynamických pravidiel nájsť stratenú rýchlosť späť. Prvý deň sa auto šmýkalo, myslel som si, že tento rok to bude z pohľadu jazdca náročnejšie. Ako však testy pokračovali, tak bolo jasné, že to bolo spôsobené podmienkami na trati. Na tretí deň už som sa v aute cítil veľmi podobne ako pred rokom. Len to dokazuje šikovnosť inžinierov. Občas snívam o tom, prečo neuvoľníme pravidlá a nenecháme ich robiť to, čo chcú. Na konci totiž aj tak nájdu cestu ako vybabrať s pravidlami. V každom prípade, jazdenie vyzerá ako ľahká práca v porovnaní s tým, koľko mozgov je potrebných na dizajn a fungovanie auta F1,“ hovorí bývalý pretekár HRT, Toro Rosso, Red Bullu a Renaultu.

Silnou stránkou charizmatického Austrálčana sú tzv. dlhé brzdy, čiže predbiehanie v situácii, keď si na brzdách jednoducho trúfa viac ako súper. Príkladov je veľa, za všetko poslúži manéver na Valtteriho Bottasa v ceste za triumfom na VC Číny 2018. Je jasné, že Ricciardo potrebuje pre svoj štýl vieru, že sa môže spoľahnúť na svoje brzdy.  „Počas tretieho dňa testov som sa na brzdách cítil lepšie. Bude sa to zlepšovať, čím viac času strávim v aute. Nechápte ma zle, ale ak uvidím cez víkend priestor a šancu, tak za ním pôjdem,“ vyhlásil austrálsky pilot, ktorý trochu porovnal svoje predchádzajúce tímy. „Renault bol dosť odlišný od Red Bullu, pri ktorom boli brzdy silnou stránkou. Musel som si zvyknúť na ten rozdiel, prispôsobovali sme tomu aj nastavenia. McLaren nie je čo sa týka bŕzd na tom vôbec zle. Je to len o tom, aby som si zvykol na odlišnosti.“

Uvidíme, ako sa bude vyvíjať vzťah medzi pilotmi McLarenu. „Dobré je, že sme s Landom mali na auto podobnú spätnú väzbu. Na brífingoch sa nás pýtajú na rovnaké veci, preto je dôležité, že sa teraz môžeme vydať jedným a spoločným smerom. Lando je oveľa mladší než ja, no vyzná sa. V F1 je tretím rokom, už nie je nováčik, má dosť skúseností a chápe naše auto,“ vyhlásil Daniel Ricciardo.

McLaren v sezóne 2020 dosiahol na dve pódiá a tretie miesto v Pohári konštruktérov. Bude výzva obhájiť získané pozície. „Myslím si, že by bolo skvelé udržať si tretie miesto v Pohári konštruktérov. Bude to však minimálne rovnako ťažké, ak nie aj ťažšie než minulý rok. Budeme musieť byť na našom špičkovom leveli. Cítim, že mám dosť skúseností, aby som pomohol tímu posunúť sa dopredu. Nie je to len o mne, Lando už má tiež dosť skúseností a získal aj svoje prvé pódium. Ako tímová dvojica môžeme priniesť tímu veľa pozitív,“ uzavrel Daniel Ricciardo.

Súvisiace články

Diskusia