logo F1online.skF1online.sk

Steiner: Mazepin nechce pre svojho syna žiadne výhody

Nikita Mazepin
© Pirelli Press Area
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík18. 3. 2021

Americký tím Haas počas piatich rokov svojej existencie uprednostňoval vo svojich kokpitoch skúsenosť pred mladosťou. V roku 2020 sa však situácia obrátila a o jazdeckom zložení začala rozhodovať politika. Zužujúca sa kooperácia s Ferrari pomohla do sedačky Mickovi Schumacherovi, prázdna tímová pokladnica zas Nikitovi Mazepinovi. Výsledkom je, že tím, ktorý uprednostňoval skúsenosti má teraz za volantom dvoch nováčikov.

Svoje peniaze do amerického tímu priniesol v tomto roku chemický gigant Uralchem, za ktorým stojí ruský miliardár Dmitrij Mazepin. Ten sa o motoršport v poslednom období intenzívne zaujíma a podporuje kariéru svojho syna Nikitu. Podľa niektorých zdrojov vypísal ruský oligarcha šek na 27 miliónov dolárov, ktoré v tomto roku pribudnú na účet Haasu a keďže Mazepin junior podpísal viacročnú zmluvu, rovnaká suma zrejme poputuje do Banbury aj o rok. Súčasťou zmluvy Uralchemu s Haasom však nie sú žiadne ďalšie benefity pre ruského mladíka.

„Obaja jazdci majú v tíme rovnocenné postavenie,“ vyhlásil šéf Haasu Günther Steiner pre nemeckú n-tv. „Pán Mazepin nám povedal: ‚Žiadne výhody pre môjho syna.‘ Uralkali je našim hlavným sponzorom, nemá však žiadne ďalšie práva či výhody. Nebolo by to športové a my by sme niečo také ani nikdy neurobili. Také je naše stanovisko.“

Ďalším významným benefitom Haasu pred novou sezónou je nepochybne nový motor Ferrari. Na slabú pohonnú jednotku vlani americký tím doplácal. V tomto roku sa očakáva zlepšenie, ale o koľko?

„Povedal by som, že je to taký stredný krok. Motor je lepší než vlani, ale nemôžem povedať, že je to veľký krok, pretože by som Ferrari ukázal svoju spokojnosť. Niečo také nemôžem urobiť,“ smeje sa Steiner. „V motoršporte nie je nikdy nič dostatočné.“

„Myslím, že nový motor je krokom vpred. Nevieme však ako sú na tom ostatní dodávatelia, nemám k dispozícii ich čísla. Nemám dokonca ani čísla od Ferrari, ale dôverujem im keď mi povedia, že nový motor je lepší.“

„Minulý rok som v súkromných rozhovoroch s Mattiom nijak neskrýval, že sa mi to nepáči. Preto som rád za tento krok vpred,“ dodal Steiner.

Súvisiace články

Diskusia