logo F1online.sk

Helmuta Marka nahneval jeho vlastný okruh: Renaultu umožnil testovať

Helmut Marko
© Red Bull Content Pool
Ladislav Király
Ladislav Király16. 6. 2020

Mercedes, Ferrari a Renault absolvovali, prípadne absolvujú jazdy, v rámci ktorých sa ich pretekári dokážu lepšie pripraviť na nový pretekársky ročník. Môžu tak spraviť len s dvojročným autom, ale podarilo sa im nájsť určité možnosti, ako tento krok realizovať.

Red Bull je však výnimkou a jazdiť nebude. Môže za to skutočnosť, že Renault mu jednoducho nedá dodatočný kus motora, ktorý by bol pre tieto jazdy potrebný.

Redbulláci by pre tento účel museli využiť dvojročný monopost, ktorý bol šitý ešte na motor Renault – dnes však už spolupracujú s Hondou. No a Francúzi im obrazne povedané ukázali vztýčený prostredník.

Čo je však paradoxné a doslova vtipné, Renault bude 16. a 17. júna, teda v utorok a stredu tohto týždňa, testovať na Red Bull Ringu. Teda na domácom okruhu Red Bullu v rakúskom Spielbergu!

Renault to pritom vôbec nemal jednoduché, pretože vo Francúzsku a ani vo Veľkej Británii, kde má svoje továrne, tak spraviť nevedel. Podarilo sa mu však nájsť akúsi neutrálnu pôdu, kde cestujúci z Francúzska a ani z Veľkej Británie nemusia ísť do karantény a vedia zvládnuť testy.

Poradca Red Bullu pre motoršport Helmut Marko však nevychádza z údivu. „V podaní Projektu Spielberg to bol skvelý výkon,“ ironicky povedal v rozhovore pre Speedweek, teda domovskú stránku Red Bullu. „Konkurentovi len tak prenajať okruh… Povedzme to takto: bolo to veľkorysé gesto.“

Okruh Red Bull Ring a spoločnosť Projekt Spielberg patria Red Bullu, ale majú samostatné vedenie. Aj preto prišlo k takémuto kroku, ktorý podľa všetkého s najvyššími predstaviteľmi spoločnosti Red Bull vôbec nebol prediskutovaný.

Nuž a testovať nebude ani béčko Red Bullu, tím AlphaTauri, ktoré takisto nedostalo motor. Táto stajňa si teda na 24. júna rezervovala aspoň filmovací deň, v rámci ktorého bude jazdiť s tohtoročným strojom, avšak zvládnuť môže len 100 kilometrov a navyše s tvrdými demo-pneumatikami Pirelli bez reprezentatívnej výpovednej hodnoty. Stane sa tak v Imole.