logo F1online.sk

Ferrari prinesie do Rakúska nový motor i prevodovku

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Ladislav Király
Ladislav Király16. 6. 2020

Už v našom pondelkovom spravodajstve sme vás informovali o tom, že Ferrari do Rakúska prinesie vylepšenú pohonnú jednotku, ktorá bude mať o približne 15 koní vyšší výkon, ako tá, ktorá mala byť nasadená v Austrálii.

Predstavitelia Scuderie videli, že v predsezónnych testoch to nebolo ono a situáciu sa pokúšajú čo najrýchlejšie napraviť. Podľa Motorsport.com to vyzerá tak, že okrem nového motora uvidíme v akcii aj novú prevodovku.

„Ferrari využilo dostupný čas na vykonanie dvoch kľúčových zmien,“ píše autor Matt Somerfield. „V prvom rade podľa našich informácií Ferrari reagovalo na problém, ktorý objavilo v predsezónnych testoch a ktorý si vyžadoval posilnenie celého prevodového ústrojenstva.“

„Celá táto úprava bude mať negatívne dopady týkajúce sa hmotnosti i aerodynamiky, ale predpokladá sa, že pevnejšia štruktúra na druhej strane prinesie väčšie výhody. Mala by zlepšiť ovládanie auta, čo so sebou prinesie zlepšenie výkonu pneumatík a aj ich životnosti,“ skonštatoval Somerfield.

V tejto chvíli vraj nie je jasné, či budú novinky okamžite dostupné aj pre odberateľské tímy Haas a Alfa Romeo.

Po stránke motora Ferrari prejde ku kroku EVO2, ktorý mal pôvodne debutovať niekde okolo Veľkej ceny Azerbajdžanu v Baku. Keďže sa však sezóna začína omnoho neskôr, Ferraristi krok EVO1 napokon ani nenasadia a v zásade ušetria jeden nový vývojový krok, ktorý budú môcť nasadiť neskôr.

„Podľa našich informácií má nová pohonná jednotka o približne 15 koní viac, ako jej predchodca,“ konštatuje Motorsport.com.