Sainz zatiaľ nevie, čo si má o aute myslieť. Trápil ho vietor
Carlos Sainz v piatok síce odjazdil dostatok kôl, ale monopost SF21 ešte dôverne nespoznal. Najväčšie problémy mu robil pomerne silný nárazový vietor, kvôli ktorému nevedel vyčítať, ako sa nové auto Ferrari skutočne správa.
Silný vietor Sainzovi vôbec nepomohol. “Dnes sú autá veľmi citlivé na vietor. V každej zákrute, v ktorej mi fúkalo spredu, som mal z auta úžasné pocity, no v každej zákrute, kde zas fúkal zadný vietor, sa s ním jazdilo ťažko.”
Španiel skonštatoval, že bude potrebovať “o čosi pokojnejší deň”, aby mohol vyniesť informovanejší verdikt. “Fakt, že som absolvoval svoj debut s Ferrari v piesočnej búrke a pri 50-kilometrových nárazoch vetra, mi určite nepomohol.”
“Uvidíme však neskôr v testoch alebo na niektorých súťažných víkendoch, keď bude situácia pokojnejšia na vyhodnotenie tých drobných zmien v nastaveniach a ďalších drobných trikov v aute,” pokračoval.
Preto je teraz “veľmi ťažké povedať”, ako sa v novom aute cíti. “Pretože si nemyslím, že by som už jazdil na hrane. Ešte je priskoro. Odjazdil som len 60 kôl, to nie je dosť na to, aby ste sa s autom dostali na jeho limit.”
Prípravu však Sainz určite nezanedbal. V Maranelle absolvoval jazdy na simulátore a vo Fiorane zas trojdňové testy v staršom monoposte. “Myslím si, že som prišiel na prvé testy tak dobre pripravený, ako som len mohol, a to aj s prihliadnutím na situáciu (okolo pandémie). Cítim, že už od prvého kola som mal pod palcom volant, tlačidlá, vedel som, čo chceme testovať. Testovali sme presne to, čo sme chceli testovať. Tieto základné veci som teda ovládal.”
“Teraz je čas dostať auto kúsok po kúsku pod tlak, vyskúšať tie triky, vďaka ktorým hľadáte posledné dve alebo tri desatinky. To nám zaberie veľa času a poriadne veľa sád nových pneumatík, taktiež dlhších jázd, nech presne vieme, kde sú tie limity,” uzavrel Sainz, ktorý je v monoposte aj dnes dopoludnia.