logo F1online.skF1online.sk

Ruské lakovanie Haasu vraj nie je reakciou na nariadenie WADA

Haas VF-21
© Haas
Ladislav Király
Ladislav Király4. 3. 2021

Jednou z hlavných tém tohtoročných predstavovaní monopostov je lakovanie Haasu. Auto VF-21 je oblečené do ruských farieb, čo je dôsledkom dohody s novým partnerom, spoločnosťou Uralkali. Vzhľadom na to, že je to americká stajňa, ide o zaujímavý počin.

Objavili sa však aj špekulácie o tom, či je to takto vôbec legálne. Vieme, že Medzinárodná antidopingová agendúra (WADA) športovcom zakázala používať ruskú vlajku a toto nariadenie platí v mnohých športových odvetviach. A keďže sa F1 takisto riadi závermi WADA, malo by to tak byť aj v kráľovskej motoristickej triede.

Niektoré časti nového monopostu Haasu však veľmi nápadne pripomínajú ruskú vlajku a okamžite prišli otázky, či je to takto v poriadku.

„Nemáme dôvod nič obchádzať,“ vysvetlil šéf tohto tímu Günther Steiner, podľa ktorého nešlo o reakciu na závery WADA. „Toto lakovanie sme pripravili už v minulom roku a ešte predtým, ako vydala WADA nariadenia týkajúce sa ruskej vlajky. Samozrejme, že ruskú vlajku by sme v jej normálnom vyobrazení využiť nemohli, ale farby využiť môžeme.“

„A treba dodať aj to, že športovec síce nemôže používať ruskú vlajku, no my sme tím a navyše americký tím. O takýchto veciach neprestajne komunikujeme s FIA. Aj to je súčasť našej práce a aj tentoraz sme s nimi kooperovali. Rozhodnutie arbitrážneho súdu nezakazuje využitie farieb ruskej vlajky.“

Steiner následne hovoril aj o niekoľkých technických zmenách, ktoré jeho tím vykonal v nadväznosti na haváriu Romaina Grosjeana. „Tá najväčšia sa týka asi otvoru pre prívod paliva, ktorý už nebude upevnený na šasi. Okrem toho ďalej pracujeme aj na opierke hlavy a chceme, aby bola menšia. Naďalej ju máme, ale vo viacerých častiach, takže pri vyberaní sa nemôže zaseknúť.“

„Otvor pre prívod paliva sme nemenili kvôli pravidlám, ale preto, že podľa nás je lepšie robiť to inak. Z rôznych situácií sa vždy viete niečo naučiť. Treba povedať, že naše auto bolo pri nehode v súlade s pravidlami. Išlo tu len o to, že niečo také sa ešte nikdy nestalo. Bol to veľmi nezvyčajný incident, pri ktorom nám odtrhlo polovicu auta. No a keď existujú lepšie riešenia, snažíme sa nasadzovať ich. Treba kráčať s dobou,“ dodal Günther Steiner.

Súvisiace články

Diskusia