Norris: Môžeme trénovať, koľko chceme, až “géčka” nás preveria


Prakticky všetci piloti, ktorí sa už po karanténe stihli prihovoriť fanúšikom, si pochvaľovali tohtoročný tréning. Mali naň viac času a cítia sa byť o to pripravenejší, no Lando Norris upozorňuje, že až preťaženia pôsobiace na pilota v monoposte ukážu, kto je na tom ako.
Bežná sezóna nekladie na jazdcov také veľké nároky ako táto. Prvé dni zimných testov sa tímy obyčajne skôr spoznávajú s novou technikou a až v druhom týždni na to začnú poriadne šliapať. Piloti majú čas si vydýchnuť, pred úvodnými pretekmi aj poriadne zregenerovať a ešte niečo potrénovať. Tento rok im luxus v podobe takejto prípravy bude chýbať; hneď naskočia do pretekového režimu a dobrý výkon budú musieť podať v troch víkendoch v rade, čo nie je zvykom.
“Pre žiadneho z nás, jazdcov, to nebude ľahké,” myslí si Lando Norris, ktorého sa motorsport.com spýtal na to, koľko mu bude trvať skamarátiť sa s autom. “Myslím si však, že všetci sme veľmi dobrí v tom, čo robíme. Asi nám to nezaberie taký dlhý čas, možno pár kôl, kým sa skutočne zžijeme s autom.”
Zakopnúť sa dá inde. “Hneď vystaviť telo pretekovej trojičke bude po fyzickej stránke asi väčší problém ako sa s autom dostať do rytmu. Toto bude najväčšia výzva pred nami. Môžete trénovať, koľko chcete — a aj ostatní piloti toho určite natrénovali dosť —, jazdiť v aute, kde na vás začnú pôsobiť všetky tie sily, je už o niečom úplne inom. Tieto podmienky sa nedajú ľahko zreplikovať.”
“Môžete trénovať, koľko len chcete, ale pre vaše telo bude aj tak neprirodzené hneď sa vrútiť do zákrut s preťaženiami okolo piatich alebo šiestich gé a k tomu prechádzať obrubníkmi. Toto bude z môjho pohľadu tá skutočná výzva,” zhrnul najmladší pilot v štartovom poli.
Aby sa jazdci na toto aspoň trochu pripravili, viacerí prevetrali staršie monoposty. McLarenu sa však kvôli problémom s pohonnou jednotkou nepodarilo vybaviť na testovanie stroj spred dvoch rokov. Podľa niektorých zdrojov mali dôvody logistický charakter, keďže Renault má pohonné jednotky vo Viry a McLaren je v karanténnym plotom obohnatej Veľkej Británii, no podľa iných Renault ani nemal dôvod motory dodať, keďže to nebolo uvedené v zmluve o dodávke pohonných jednotiek. Nuž a keďže toto je posledná sezóna spolupráce McLarenu s Francúzmi, v tíme Cyril Abiteboula asi nepovažovali za obzvlášť dôležité udržať si dobré vzťahy a vyjsť odchádzajúcemu zákazníkovi v ústrety.
Lando Norris preto testoval auto Carlinu z Formuly 3, ktoré má síce poriadne ďaleko od auta F1, ale pomôže trochu rozprúdiť krv. “Užil som si, že som si mohol opäť zajazdiť na reálnom aute.”
“Najskôr mi prišli tie zvuky a vibrácie zvláštne, keďže som toho toľko odjazdil na simulátoroch,” priznal pretekár McLarenu. “Mal som zvláštne pocity, keď som naskočil do reálneho auta. Po nejakých dvoch či troch kolách som sa začal cítiť normálne. Je super byť späť.”
- Značky
- Lando Norris