logo F1online.skF1online.sk

Lindblad: Väčšinu lekcií z Formuly 2 nemôžem preniesť do Formuly 1

lindblad-2025-13-AD-0004.jpg
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 13:18

Arvid Lindblad napíše jeden z dôležitých mikropríbehov sezóny 2026. Kým v uplynulej sezóne sme mali na štartovom rošte mnoho nováčikov, v budúcom roku to bude len on. Britsko-švédskeho pretekára čaká strmá krivka učenia a veľa vecí preňho bude úplne nových. Ako sám podotkol, účinkovanie vo Formule 2 vás na Formulu 1 príliš nepripraví.

Aj keď by príprava na pôsobenie vo Formule 1 mala byť samou podstatou Formuly 2, realita je celkom odlišná v podstate už od vzniku tohto juniorského šampionátu. Iste, autá majú veľký výkon a dôležitú rolu zohrávajú v pretekoch stratégie a výmeny pneumatík, čo v iných juniorských kategóriách neuvidíte, ale tým podobnosti s F1 končia.

„Formula 2 je veľmi unikátna,“ povedal Lindblad pre Autocar. „Áno, je to posledný stupienok na ceste do Formuly 1, ale ide o veľmi odlišný šampionát. Nie som si istý, či si mnohé z tohtoročných lekcií v F2 môžem preniesť do F1.“

Formula 2 v tomto smere čelí nemalej kritike. Aj keď šampionát používa pneumatiky Pirelli a posledné zmeny technických predpisov mali jazdu s týmito monopostmi pripodobniť Formule 1, spätná väzba pilotov stále hovorí o veľkých rozdieloch medzi F1 a F2 v mnohých oblastiach.

„Veľa som sa naučil o sebe na trati i mimo nej. Získal som dôležité lekcie o práci s tímom a podobne. Musel som sa v tomto smere veľa učiť a tieto zistenia budú ešte dôležitejšie vo Formule 1,“ skonštatoval Lindblad.

„Z jazdeckého pohľadu je ťažké vybrať jednu lekciu, pretože som sa medzi jednotlivými sériami presúval tak rýchlo, že som sa po všetkých stránkach musel rýchlo adaptovať a učiť. Nedokážem vybrať jednu vec, ktorú som sa naučil v F2, pretože som sa musel veľa učiť vo všetkých ohľadoch. Rovnako to bude platiť aj v F1,“ pokračoval britsko-švédsky pretekár.

„Myslím si, že najväčšou vecou pre mňa bolo jazdiť a popri tom manažovať ďalšie veci. V F2 to bolo dôležitejšie, pretože stratégie tam zohrávali väčšiu rolu. Pneumatiky sú o niečo komplikovanejšie, čo bola podľa mňa ďalšia dôležitá lekcia pred novou sezónou v novej Formule 1 s novými pohonnými jednotkami,“ dodal Lindblad.

Ten bude v budúcej sezóne jediným nováčikom na rošte. V uplynulej sezóne sme sa nedočkali veľkých zmien, keďže tímy si priali mať pred zmenou pravidiel stabilizované jazdecké dvojice a nechceli si na plecia priložiť starosti s výmenou pilotov a nutnosťou zvykať si na nový tím. Na druhej strane, zmena pravidiel predstavuje ideálnu príležitosť pre angažovanie nováčika.

„Povedal by som, že je to výhoda, respektíve menšia nevýhoda,“ okomentoval Lindblad skutočnosť, že v budúcom roku bude na rošte jediným nováčikom. „Avšak ja nad tým nepremýšľam, keďže niečo také nemám vo svojej moci.“

„Bude to veľká výzva pre všetkých a musím sa veľa učiť. V budúcom roku uvidíme veľmi odlišnú Formulu 1. V zime sa sústredím len na tvrdú prácu a prípravu s tímom, čo najlepšie využitie predsezónnych testov a potom sa uvidí,“ dodal Lindblad.

Súvisiace články

Diskusia