The Race: Aston Martin rokuje s Lambiasem. Hovorí sa o najvyšších funkciách!


Ani na Vianoce si motoristickí novinári neoddýchnu. Hoci formulová sezóna trvala vyše 250 dní, aj po jej skončení na nás zákulisie F1 vrhá jeden „granát“ za druhým. Šéfovia tímov podľa zákulisných informácií doslova dva dni pred Vianocami riešili motorové triky s kompresným pomerom a hneď na Druhý sviatok vianočný vyrukoval renomovaný portál The Race s potenciálnou prestupovou bombou na inžinierskom trhu.
Je Adrian Newey len dočasnou záplatou na poste šéfa Aston Martinu? Stajňa zo Silverstone bude mať na Nový rok už štvrtého šéfa za štyri roky, ale geniálny konštruktér nie je „kancelárska krysa“ a nemieni sa venovať každodenným „papierovačkám“. Ak máme veriť najnovším správam renomovaného portálu The Race, možno si to uvedomuje aj sám Adrian alebo vedenie Aston Martinu.
„The Race môže informovať, že dlhoročný pretekový inžinier a priateľ Maxa Verstappena, Gianpiero Lambiase, sa stal terčom záujmu Aston Martinu, ktorý ho chce dosadiť na vysokú funkciu,“ píše Jonathan Noble z menovaného zdroja. „Po emotívnej výmene vo vysielačke s Verstappenom po Veľkej cene Abú Zabí sa čoraz hlasnejšie špekulovalo o Lambiaseho budúcnosti v Red Bulle.“
Skutočne sa o Lambiaseho budúcnosti hovorilo pomerne intenzívne, ale presakovali k nám iba neúplné a protichodné informácie zo zdrojov rôznej vierohodnosti. Hovorilo sa o presune do továrenskej pozície, presune do iného tímu, ba dokonca o zdravotných problémoch známeho inžiniera. Ten spolu s Maxom prišiel v podstate o celý inžiniersky tím aj o hlavného mechanika, ale podľa oficiálnych informácií mali Lambiase aj Verstappen pokračovať, čo pred niekoľkými dňami tvrdili aj oficiálne kanály Red Bullu.
„Naposledy sme im ukázali, kto je tu šéf,“ povedal Verstappen po Abú Zabí do vysielačky. Práve to slovo „naposledy“ (angl.: „one last time“) upútalo mnohých. Nemohlo to byť nepresné alebo emotívne vyjadrenie v danom okamihu? The Race tvrdí, že nemuselo byť.
„Očakávalo sa, že Lambiase nebude ďalej pracovať ako Verstappenov pretekový inžinier, ale mal pokračovať v inej pozícii v rámci Red Bullu,“ píše renomovaný portál. „Vysokopostavené zdroje však pre The Race uviedli, že v posledných týždňoch sa otvorila aj ďalšia možnosť a Lambiase by mohol skutočne zmeniť tím.“
„Podľa informácií z prostredia F1 prebehli rozhovory medzi Lambiasem a Aston Martinom ohľadne presunu na vysokú funkciu v stajni v Silverstone,“ dodáva The Race.
Nemá ísť pritom o hocijakú vysokú funkciu. The Race uvádza, že v hre sú úplne najvyššie pozície generálneho riaditeľa a šéfa tímu. Prvá menovaná funkcia by mala byť neobsadená a tú druhú by mal od januára obsadiť Adrian Newey. „Aj keď zatiaľ nič nie je dohodnuté, Aston Martin mal s Lambiasem diskutovať potenciálne o možnosti obsadiť pozíciu na úrovni šéfa tímu alebo generálneho riaditeľa vnútri pozmenenej organizačnej štruktúry,“ píše The Race.
Newey sa na jeseň nechal počuť, že funkciu šéfa tímu mieni vykonávať bez toho, aby obmedzil svoje povinnosti pri vývoji monopostu. Je niečo také vôbec možné pri tíme o viac ako tisíc zamestnancoch? Mnohí sú skeptickí a možno sú skeptickí aj v Aston Martine, kde zjavne uvažujú o ďalších štrukturálnych zmenách, aby Neweyho nerozptyľovali od jeho najdôležitejšej úlohy – stavby víťazného monopostu.
The Race pritom potvrdil, že Verstappenov hlavný mechanik Matt Caller je na ceste do Audi a odchádzajú aj stálice jeho inžinierskeho tímu – výkonnostný inžinier Tom Hart, riadiaci inžinier Michael Manning a motorový inžinier David Mart.







