logo F1online.skF1online.sk

Leclerc by chcel jazdiť za Ferrari aj v Le Mans, Sainz sa zdráha

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala28. 2. 2021

Fanúšikovia Ferrari a najmä série WEC sa veľmi potešili správe, že sa Scuderia po 50 rokoch chystá vrátiť do najvyššej triedy vytrvalostných pretekov a nebude chýbať na 24-hodinovke v Le Mans. Ešte väčší ošiaľ by mohlo spôsobiť, ak by sa do auta posadili aj červené hviezdy z Formuly 1. Minimálne Charles Leclerc je tomuto nápadu otvorený.

Ferrari svoje snahy o celkové víťazstvá vo WEC pochovalo po sezóne 1973, aby sa v roku 2023 opäť vrátilo. To všetko s takými zvučnými menami ako Toyota, Porsche, Audi, Peugeot či Glickenhaus, ktorý sa po viac ako 50 rokoch pokúsi postaviť víťazné auto pod vlajkou USA a nadviazať tak na Ford.

Posledné víťazstvo talianskej značky sa datuje ešte do roku 1965, teda do obdobia, keď sa snažil prekaziť jeho niekoľkoročnú hegemóniu americký Ford. Tomu sa to o rok podarilo, čo si už koniec-koncov pozrite vo filme Ford v Ferrari, ktorý vyšiel v slovenskej verzii pod názvom Le Mans ’66.

“Ja milujem Le Mans, vždy som bol fanúšikom Le Mans,” prezradil Charles Leclerc na piatkovom predstavení tímu. “Ak sa taká príležitosť objaví, tak sa veľmi rád pridám. Momentálne sa koncentrujem hlavne na Formulu 1, ak tu ale bude takáto príležitosť, tak prečo nie?”

Carlos Sainz z tejto myšlienky až taký nadšený nebol, hoci projekt Ferrari postaviť auto do kategórie Hypercar považuje za “veľmi zaujímavý”. “Je skvelé, že sa taká značka ako Ferrari opäť pokúsi prísť do Le Mans. Ja budem ich hlavným podporovateľom a fanúšikom.”

“Ale keď už príde na jazdenie, tak si myslím, že máme veľa práce tu vo Ferrari. Ja sa budem plne koncentrovať na Scuderiu Ferrari vo Formule 1, na ostatné projekty teraz nemyslím. Budem to pozorne sledovať, ale stále je to trochu ďaleko,” nechal sa počuť Španiel.

Na prvý pohľad sa môže zdať, že rozhodnutie Ferrari vstúpiť do WEC má niečo spoločné aj so zavedením rozpočtového stropu vo Formule 1, kvôli ktorému bude musieť Ferrari časť svojich inžinierov presmerovať inam. Mattia Binotto však v piatok upresnil, že toto nebolo dôvodom, Ferrari má skutočný záujem o kategóriu Le Mans Hypercar.

Binotto tiež prezradil, že on programu šéfovať nebude, hoci ak to bude možné, priloží ruku k dielu. “Či to ja budem viesť? Myslím si, že by sme mali pochopiť, že Ferrari je jedinečná spoločnosť — nie je dôležité, kto je vo vedení a kto má zodpovednosť.”

“Ale nie, ja osobne tomu nebudem veliť. My, Scuderia Ferrari, sme naplno vložení do programu F1. Ale určite netreba pochybovať o tom, že ak budeme vedieť nejako pomôcť naším know-how, znalosťami, tak to urobíme, pretože sme jedinečná spoločnosť,” dodal.

Súvisiace články

Diskusia