Red Bull podozrieval mexické vylepšenia. Všade sme spomalili, hovorí Helmut Marko


Inžinieri Red Bullu sú známi tým, že aj keď to v tréningoch s výkonom ich monopostu vyzerá zle-nedobre, pred kvalifikáciou sa im vždy podarí nájsť taký súbor nastavení, s ktorým Max Verstappen môže bojovať o popredné priečky. Aj majster tesár sa však občas utne. Red Bull po sobote hľadal odpovede, no otvoril len ďalšie otázky.
Red Bull po piatku nebol vôbec spokojný. Helmut Marko veril, že na základe nazbieraných dát sa tímu podarí spraviť v sobotu veľký skok vpred. Červený býk sa chcel rozbehnúť, ale namiesto toho sa len zapotácal a s dunivým hrmotom sa zrútil na zem.
“Všetko sa pokazilo,” zhodnotil výkon svojho tímu Helmut Marko v rozhovore pre nemeckú Sky. “Spomalili sme úplne všade. Okruh sa zrýchľoval, ale my sme spomalili v každom jednom sektore. Mali sme ešte menej gripu [ako v šprintovej kvalifikácii].”
V sobotu ešte poradca Red Bullu nemal odpovede. “Prečo? To musíme zistiť, ale škody už boli napáchané. Teraz sa pozrieme na to, čo so situáciou vieme spraviť, ale nevyzerá to dobre.”
Ako sme vás už včera informovali, rakúsky tím začal koketovať s myšlienkou štartu z boxovej uličky. Napokon sa pre to s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou rozhodol, pretože v noci sa v garáži Red Bullu svietilo a mechanici ako jediní pracovali na monoposte. Tým zrejme porušili pravidlá parc fermé. FIA to bude musieť potvrdiť pred pretekmi.
Parque cerrado. Todos los autos con mantas, cerrados y precintados, menos el Red Bull de Max… 👀
— TELEMETRICO | Adrian Puente F1 – Oficial – (@TelemetricoF1) November 8, 2025
¿Rompe parque cerrado?
¿Cambia configuración?
¿Larga de boxes? #brazilgp #telemetricof1 pic.twitter.com/UQDSaF0dKt
Otázka znie, či Red Bull vôbec tuší, ako správne nastaviť monopost. Jednou z možností by bol návrat k austinskej špecifikácii, pretože mexické vylepšenia červeným býkom zamotali hlavu.
“Do Mexika sme priniesli nové alebo čiastočne nové komponenty, no neboli také úspešné, ako sme dúfali. Mysleli sme si, že nájdeme správny smer, no tentoraz sa to nepodarilo,” poukázal na potenciálneho vinníka Verstappenovho prvého vypadnutia v Q1, ktoré prišlo len na základe slabého tempa.
Ako sa však ukázalo v kvalifikácii, žiadny prielom sa nekonal, hoci Red Bull sa skutočne vrátil k austinskej špecifikácii podlahy. V Milton Keynes tak začínajú od nuly a opäť sú tam, kde boli pred pár mesiacmi: Nikto nevie, čo sa stalo a kde je chyba.
“Musíme zistiť, čo sme spravili zle, pretože táto strata…” pokračoval Marko, ktorému došli slová. Prezradil však, čo ho hnevá najviac. “Najmä fakt, že sme stratili čas v prvom a poslednom sektore, no naša strata v druhom sektore zostala rovnaká.”
Pred kvalifikáciou sa totiž Red Bull rozhodol nasadiť viac prítlaku. Teraz sa však zdá, že v tom v piatok nebol problém. Slabiny zostali slabinami a výhody zmizli. “Nič sme nezískali v zákrutách, ale jasne sme stratili na rovinkách.”







