logo F1online.skF1online.sk

Verstappen dostal väčšiu dirigentskú paličku. Predtým to bolo viac o číslach, hovorí Marko

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 14:40

Red Bull v posledných týždňoch našiel stratenú rýchlosť. Červení býci to pripisujú novej podlahe, isté zásluhy má aj výmena vedenia, ale podľa Helmuta Marka by sme rozhodne nemali zabúdať na Maxa Verstappena. Nemyslí tým však len jeho výkony na trati, ale aj príspevky v továrni.

V súčasnej ére Formuly 1 je alfou a omegou podlaha a množstvo prítlaku, ktoré dokáže vygenerovať. Red Bullu sa podľa Andreu Stellu podarilo dostať auto bližšie k zemi, čo viedlo k jeho zlepšeniu. Len samotný prítlak však na veľké povstanie Red Bullu nemohol stačiť.

Ako sa v minulosti presvedčili viaceré tímy, nemenej dôležité je vyváženie monopostu. Ak by Red Bull našiel viac prítlaku v podlahe a nič iné by nezmenil, v skutočnosti by mu to viac uškodilo ako pomohlo. Monopost by bol totiž ešte viac nedotáčavý, čo Holanďana trápilo po celý prvý polrok.

Červení býci už dávnejšie naznačili, že tento problém odstránila zmena prístupu pri nastavovaní monopostu. Helmut Marko prezradil, čo presne si pod tým máme predstaviť. “Všetky zmeny a úpravy nastavení robíme optimálnym spôsobom. To je dôvod, prečo je auto konkurencieschopnejšie.”

“Max so svojimi skúsenosťami má teraz väčší hlas pri technických debatách,” pokračoval bývalý pretekár. Z Verstappena sa stáva akýsi režisér. Inžinierom síce nutne nehovorí, čo presne majú na aute zmeniť, ale vysvetľuje im, ako by mal vyzerať výsledok a v rámci spätnej väzby im hovorí, ako efektívne boli ich zásahy.

“Dôležité bolo, aby inžinieri začali viac počúvať Maxa. Robili to aj predtým, ale nie do takej miery, ako to robia teraz. Predtým bolo všetko skôr o číslach na simulátore alebo [počítačových simuláciách] CFD,” prezradil Marko.

Výsledok je vidieť priamo na okruhoch. “Max povedal inžinierom, čo od auta potrebuje. Dodalo mu to viac dôvery v monopost a v aute sa začalo ľahšie jazdiť. Rozšírili sme pracovné okno monopostu.”

Súvisiace články

Diskusia