logo F1online.skF1online.sk

Alonso hovorí o najlepšom piatku sezóny. Prekvapil aj nastavením volantu

Fernando Alonso
© X/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 19:48

Po dvoch náročných víkendoch na okruhoch, ktoré kladú vysoké nároky na aerodynamickú efektivitu monopostov, sa Aston Martin tešil do Singapuru. Mestský okruh v Marina Bay mu zatiaľ dokonale vyhovuje a Fernando Alonso sa v oboch tréningoch pohyboval medzi najlepšími. Neprekvapil však len dobrými časmi na kolo.

Druhého Isacka Hadjara, tretieho Maxa Verstappena a štvrtého Fernanda Alonsa napokon delili len dve stotiny sekundy. Aston Martin si potrebuje udržať túto formu, čo znamená, že v noci z piatka na sobotu musí nájsť ďalšie desatinky sekundy. Nemôže totiž rátať s tým, že ostatní zostanú prešľapovať na mieste.

Fernando Alonso napriek vynikajúcemu umiestneniu vyhlásil, že Aston Martin má ešte priestor na zlepšenie. “Zdá sa, že je to lepšie ako na posledných veľkých cenách,” uviedol po druhom tréningu. “Teraz sa poďme pokúsiť doladiť nastavenia. Ešte stále nie sme na optimálnych hodnotách, najmä v súvislosti s prednou nápravou. Ešte stále je to dosť nedotáčavé. V noci na tom musíme popracovať. Myslím si však, že sme dobre odštartovali. Uvidíme, ako nám to pôjde zajtra.”

Dvojnásobný víťaz singapurských pretekov a držiteľ jednej pole position na tunajšom okruhu pokračoval v rekapitulácii piatkových jázd: “Už od prvého kola v FP1 sme sa cítili komfortne. Veľmi rýchlo sa nám podarilo nájsť limit.”

“Červené vlajky v druhom tréningu nám nepomohli utvoriť si celkový obraz, takže neviem, či top tímy stihli zajazdiť svoje kolá. Zajtra však uvidíme, či sa dokážeme dostať do Q3 a v nedeľu získať body,” vytýčil si hlavný cieľ na veľkú cenu. “V oboch tréningoch sme skončili v prvej štvorke, takže toto je asi zatiaľ najlepší piatok.”

“Ako som však povedal, niekedy v piatok jazdíme podľa iného programu ako ostatní, alebo s iným množstvom paliva. Nestalo by sa to prvýkrát. Skutočný test tak príde až v sobotu v kvalifikácii. Sme však o čosi optimistickejší ako na posledných dvoch pretekoch,” pousmial sa španielsky matador.

Alonsov “trik” s volantom

Jenson Button počas piatkových jázd upozornil na zaujímavé nastavenie posilňovača riadenia na monoposte Fernanda Alonsa. Všimol si, že pilot Aston Martinu siahol po inom prevodovom pomere radenia. Majster sveta z roku 2009 vysvetlil, že aby Alonsov monopost zatočil rovnako ako autá súperov, musí oveľa viac otočiť volantom.

“Niečo také by ste mohli chcieť spraviť na takýchto miestach, pretože nechcete, aby maximálne uhly zatočenia volantu mali taký veľký vplyv na balans. Všetko je teda o čosi pokojnejšie,” prezradil Jenson Button. “V mnohých zákrutách si až prekríži ruky. Zdá sa, že mu to dobre funguje.”

Alonso vie byť vďaka vyššiemu pomeru v zákrutách precíznejší, hoci v ostrých zákrutách musí otočiť volantom viac. Na druhej strane to má však aj iný benefit. Vzhľadom na to, že preteky v Marina Bay zvyknú atakovať dvojhodinovú hranicu, jazdí sa vo vysokých teplotách a pri vysokej vlhkosti, sú preteky nesmierne náročné.

Alonsovo nastavenie volantu mu fyzicky uľahčuje prácu; na zatočenie mu stačí vyvinúť menšiu silu. Španiel si azda aj vzhľadom na svoj vek takto uľahčuje prácu v kokpite. Vďaka svojim skúsenostiam si určite dokáže poradiť s tým, že v niektorých zákrutách musí pri zatáčaní prekrížiť ruky. Musí si však dávať pozor na to, že v prípade nutnej korekcie volantom musí zareagovať skôr a svižnejšie.

Súvisiace články

Diskusia