logo F1online.skF1online.sk

Red Bull bude mať v Milton Keynes vlastnú motorovú dielňu

Továreň Red Bullu, Milton Keynes, ilustračné
© Twitter/Red Bull Racing
Milan Kubala
Milan Kubala14. 2. 2021

Zmrazenie pohonných jednotiek máme vo svojej podstate odklepnuté. Red Bull sa preto môže začať naplno pripravovať na novú etapu vo svojej histórii; na etapu, keď bude prevádzkovať už vlastné pohonné jednotky, ktoré zdedí od Hondy. V Milton Keynes chystajú špeciálnu budovu, v ktorej sa budú o svoje agregáty starať.

Keďže najoptimistickejšie predstavy Red Bullu nevyšli, a teda zmraziť motory k poslednému podujatiu aktuálneho ročníka, zrejme sa s Hondou ešte bude musieť dohodnúť na tom, aby vývoj potiahla aj tých pár zimných mesiacov medzi sezónami 2021 a 2022.

Tu by sa cesta Hondy vo Formule 1 mala skončiť, hoci nie úplne. Očakáva sa, že aspoň nejakí jej zamestnanci sa presunú do Milton Keynes, kde budú dozerať na prípravu, údržbu a testovanie pohonných jednotiek aj po roku 2021.

Red Bull im a motorom pripraví novú budovu. “Teraz sa to všetko rozbieha,” povedal Helmut Marko pre motorsport-magazin.com. “Dnes sme nastavili kurz na založenie novej spoločnosti v Milton Keynes. Bude ňou Red Bull Powertrains. Jedna z našich existujúcich budov, budova 8, bude prerobená na motorovú dielňu.”

Honda však už v Milton Keynes svoje stanovisko má, nie? “Dielňa Hondy je nastavená skôr na elektrické motory. Nemáme v nej dostatok a ani tie najnovšie testovacie stanoviská, aby sme vedeli robiť nevyhnutné optimalizácie pohonnej jednotky.”

Červení býci sa zo zmrazenia určite tešia najviac, veď sa nemusia uchýliť k motorom od Renaultu. Helmut Marko trvá na tom, že nejde len o víťazstvo Red Bullu, ale všetkých výrobcov, keďže v najbližších rokoch ušetria nemalé prostriedky.

“Myslím si, že toto nie sú dobré správy len pre nás, ale tiež pre celú Formulu 1. Náklady sa výrazne znížia,” pokračoval športový poradca Red Bullu. Red Bullu, pri ktorom je vlastne otázne, či kvôli postaveniu novej motorovej dielne niečo ušetrí.

“Môže to vyzerať, že sme sa zbláznili, ale všetko sme dobre prepočítali. Ide o jednorázovú investíciu do budovy a testovacích stanovísk. Prevádzkové náklady nebudú oveľa vyššie, než keby sme motory kupovali inde. Bude to väčšia suma, ale nie oveľa,” zhodnotil Marko.

Avšak, peniaze nie sú hlavná výhoda, z ktorej chce Red Bull ťažiť, veď v prvom rade nechce šetriť, ale útočiť na titul. “Teraz vyvíjame pohonnú jednotku v spolupráci s ľuďmi, ktorí majú na starosti šasi. Obe strany sa dopracujú k optimálnemu riešeniu. Keby sme odoberali motor napríklad od Renaultu, boli by sme nútení postaviť naše šasi, chladenie a ďalšie jednotky okolo tohto motora.”

Súvisiace články

Diskusia